Tetramorium sp. (Loesje)

Vragen en opmerkingen over de blogs
Plaats reactie
Loesje
Lid
Berichten: 83
Lid geworden op: 23 mei 2016
Locatie: Den Bosch Noord Brabant
Gender:
Leeftijd: 35

Tetramorium sp. (Loesje)

Bericht door Loesje »

Hier vragen en opmeekingen etc over mijn Tetramorium sp.

http://www.antforum.nl/viewtopic.php?f= ... 827#p64827
Lasius flavus 5+
Messor barbarus 200+
1x Lasius niger
Manimaner
Lid
Berichten: 1156
Lid geworden op: 11 maart 2015
Locatie: Heerlen: Zuid Limburg
Gender:
Leeftijd: 26

Re: Tetramorium sp. (Loesje)

Bericht door Manimaner »

Een Tetramorium kolonie wordt vaak gedetermineerd als Tetramorium sp omdat er 2 soorten zijn die alleen via een microscoop uit elkaar te houden zijn. Tetramorium caespitum en Tetramorium impurum. Tetramorium caespitum is de algemeenste van de 2, maar je kunt het, zonder extra onderzoek, niet vaststellen.

Deze soort heeft een claustrale koloniestichting. De gyne heeft dus geen extra voedsel nodig tijdens de stichtingsfase. Kijken en storen zo min mogelijk natuurlijk. Eens in de paar weken kan prima.

de gyne extra verwarmen is zeker niet nodig. Het kan wel, maar lijkt mij meer een risico dan dat het heel erg veel toevoegt voor een losse Tetramorium gyne. Zaden zou ik in de beginfase zeker niet aanbieden. Ik zou het dan gewoon houden op fruitvliegjes en suikerwater. Als de kolonie wat groter is dan kun je ook zaden aanbieden.
Loesje
Lid
Berichten: 83
Lid geworden op: 23 mei 2016
Locatie: Den Bosch Noord Brabant
Gender:
Leeftijd: 35

Re: Tetramorium sp. (Loesje)

Bericht door Loesje »

Dankjewel voor je advies Manimaner! Ik zal haar de komende tijd goed met rust laten.
Lasius flavus 5+
Messor barbarus 200+
1x Lasius niger
Gebruikersavatar
Westdijk
Lid
Berichten: 477
Lid geworden op: 24 december 2012
Locatie: Dichtbij de A-27
Gender:
Leeftijd: 47
Contacteer:

Re: Tetramorium sp. (Loesje)

Bericht door Westdijk »

Jammer, maar soms moet je helaas iets ondervinden om ervan te kunnen leren. Zoiets zal je niet snel nog een keer gebeuren. Ik vind het overigens wel plezierig dat je het lot van de koningin met ons deelt en ik hoop dat je volgend jaar weer een nieuwe poging kan wagen.
Plaats reactie