Iets ergs gebeurt

Vragen over problemen van mierenkolonies
Karlo
Junior lid
Geslacht:
Leeftijd: 15

Iets ergs gebeurt

Berichtdoor Karlo » 06 jan 2018, 00:09

Dus ik zo mijn kamer verhuizen, dus ik leg mijn mieren tijdelijk in mijn broertje zijn kamer, (wat kan er fout gaan) en hij als een sukkel legt zijn spullen erop en na 2 weken , vallen ze, myrmica rubra, boem voedingsbakje kapot, van de hoogste plank vallen ze, natuurlijk super veel stress , en ze liggen overal, dus ik leg nog een voederbakje aan en doe de overige werksters erin met een pincet, nou zullen de 2 koninginnen het overleven het was zoo hoog?

Ik voel me echt slecht in mijn buik hierdoor, echt helemaal niet leuk ik heb ze al best lang,
—————
1x Lacius flavus 30w
1x Myrmica rubra 2gynes 40w
1x Camponotus 4w
1x Messor barbarus 65w
Hexednl
Lid
Geslacht:
Leeftijd: 28

Re: Iets ergs gebeurt

Berichtdoor Hexednl » 06 jan 2018, 11:15

Het scheelt dat mieren bijna niks wegen dus de val zelf zal niet veel schade aangericht hebben, als er maar niks op de gevallen Is.
Zou ze nu vooral veel rust geven zodat ze niet te veel stress ervaren hierdoor. Kijk over een weekje even of ze nog leven.
------------
1 X Lasius niger
3 X Messor barbarus
1 X Messor capitatus gyne
1 X Lasius flavus
3 X Camponotus barbaricus
1 X leptothorax acervorum 3Q
Karlo
Junior lid
Geslacht:
Leeftijd: 15

Re: Iets ergs gebeurt

Berichtdoor Karlo » 06 jan 2018, 13:32

Hexednl schreef:Het scheelt dat mieren bijna niks wegen dus de val zelf zal niet veel schade aangericht hebben, als er maar niks op de gevallen Is.
Zou ze nu vooral veel rust geven zodat ze niet te veel stress ervaren hierdoor. Kijk over een weekje even of ze nog leven.

Is goed want ik was al aan het kijken vandaag want ik wilde weten of ze leven, ik zal dan even een weekje wachten
—————
1x Lacius flavus 30w
1x Myrmica rubra 2gynes 40w
1x Camponotus 4w
1x Messor barbarus 65w