Mijten HELP!

Vragen over problemen van mierenkolonies
Plaats reactie
bunyan
Berichten: 92
Lid geworden op: 19 oktober 2016
Gender:

Mijten HELP!

Bericht door bunyan »

Ik heb laatst gebroedboost bij mijn niger kolonie (ik weet het, je hoeft het niet nog eens uit te leggen dat het geen goed idee is) en zag net 1 mijt bij een nieuwe werkster die al om een of andere reden buiten het nest liep (die was al 1.5 dagen oud) en heb haar uiteindelijk gedood, maar nu zie ik nergens anders mijte, maar ben heel erg gestresst nu, heb al een watje vol met citroensap in de buitenwereld gelegd, ga morgen een citroen kopen. Maar ik word meteen afgesnauwd als ik roofmijten wil bestellen omdat het mijn ouders geen reet kan schelen, dus kan iemand enige hulp gven?
Alle hulp is heel erg geapricieerd!
HevvieStuff
Lid
Berichten: 79
Lid geworden op: 16 juni 2015
Gender:
Leeftijd: 26

Re: Mijten HELP!

Bericht door HevvieStuff »

Je kunt proberen om je mieren te verhuizen(naar een nieuw formicarium/reageerbuisje, dit kan helpen.
Kolonies:

Messor barbarus: 1Q +/- 200w
Messor barbarus: 1Q
Pheidole pallidula: 1Q +/- 20w
Lasius Niger: 1Q 12w
Lasius Niger: 1Q
Camponotus barbaricus: 1Q 4w
Myrmica rubra: 2Q +\- 25w
bunyan
Berichten: 92
Lid geworden op: 19 oktober 2016
Gender:

Re: Mijten HELP!

Bericht door bunyan »

HevvieStuff schreef:Je kunt proberen om je mieren te verhuizen(naar een nieuw formicarium/reageerbuisje, dit kan helpen.
Volgende week komt er een nieuw formicarium binnen dus zal het meteen doen, maar ik kom net terug van het bos en zie een hele hoop dode werksters in de buitenwereld! Ik denk dat dit door ondervoeding komt omdat er nog steeds geen andere mijten gespot zijn. Maar ze nemen ook helemaal niks aan behalve suikerwater, morgen ga ik nog locusts halen voor mijn vogelspin dus ik gooi nog een dode er bij, maar ik heb echt hulp nodig hiermee...
Gebruikersavatar
Paarsemier
Lid
Berichten: 287
Lid geworden op: 27 juni 2017
Gender:
Leeftijd: 21

Re: Mijten HELP!

Bericht door Paarsemier »

Hoeveel mieren heb je nu? En hou ons op de hoogte of je weer mijten ziet en hoe het gaat met t nieuwe formicarium
1x Messor barbarus
2x Lasius niger
1x Temnothorax sp.
bunyan
Berichten: 92
Lid geworden op: 19 oktober 2016
Gender:

Re: Mijten HELP!

Bericht door bunyan »

Paarsemier schreef:Hoeveel mieren heb je nu? En hou ons op de hoogte of je weer mijten ziet en hoe het gaat met t nieuwe formicarium
Ik heb nu 100-200 werksters en geen mijten, dus daar ben ik heel blij mee. Alleen nemen ze geen dierlijk voedsel aan en gaan er werksters door dood! Weet iemand wat ik ze kan geven? Ik vries ALTIJD mijn voedsel in en ik heb ze nu een sprinkhaan van de dierenwinkel gegeven en die negeren ze alsnog... Weet iemand wat er aan de hand is?
Gebruikersavatar
Paarsemier
Lid
Berichten: 287
Lid geworden op: 27 juni 2017
Gender:
Leeftijd: 21

Re: Mijten HELP!

Bericht door Paarsemier »

Nemen ze wel suikerwater aan dan? Suikers zijn in principe het enige dat werksters nodig hebben omdat ze niet groeien. Eiwitten (dierlijk voedsel) zijn vooral voor het broed
Laatst gewijzigd door Paarsemier op 30 jul 2017, 17:28, 1 keer totaal gewijzigd.
1x Messor barbarus
2x Lasius niger
1x Temnothorax sp.
Gebruikersavatar
Sneeuwuil
Lid
Berichten: 558
Lid geworden op: 22 juli 2014
Locatie: Hengelo
Gender:
Leeftijd: 51

Re: Mijten HELP!

Bericht door Sneeuwuil »

Hallo bunyan,

Je maakt je veel te druk. De mieren sterven echt niet van ondervoeding. Volwassen werksters kunnen weken zonder voedsel. Verder is de kolonie te klein om sprinkhanen te eten. Veel beter is een vlieg of twee. En als ze weinig broed hebben, is dat nog veel.

Van mijten heb ik weinig verstand. Maar als je geen mijten ziet, is het ook niet logisch direct roofmijten in te zetten toch?
Plaats reactie