reageerbuisje gebroken

Vragen over problemen van mierenkolonies
Plaats reactie
Floris2003
Berichten: 74
Lid geworden op: 08 juli 2017
Gender:

reageerbuisje gebroken

Bericht door Floris2003 »

Hallo,

Ik heb een Myrmica rubra kolonie besteld, toen deze aankwam was het reageerbuisje gebroken. Ik heb ze snel in een bakje gedaan met een donker reageerbuisje en er toen een lamp boven gezet. Na een tijdje zaten ze niet ín, maar onder het reageerbuisje. Hoe kan ik er nu het beste voor zorgen dat de kolonie verhuist? Ik heb ze wel alvast wat suikerwater gegeven op een watje.

Alvast bedankt,
Floris
Hexednl
Lid
Berichten: 1076
Lid geworden op: 02 juni 2017
Locatie: Veenendaal
Gender:
Leeftijd: 35

Re: reageerbuisje gebroken

Bericht door Hexednl »

Geduld hebben, ik wacht al een week tot mijn Lasius niger verhuist.
8-)
Floris2003
Berichten: 74
Lid geworden op: 08 juli 2017
Gender:

Re: reageerbuisje gebroken

Bericht door Floris2003 »

Ik heb nu de lamp weer aangedaan, na een tijdje zaten ze allemaal in de reageerbuis. Toen de lamp weer uitdeed, waren ze allemaal weer buiten, is dit normaal?
Hexednl
Lid
Berichten: 1076
Lid geworden op: 02 juni 2017
Locatie: Veenendaal
Gender:
Leeftijd: 35

Re: reageerbuisje gebroken

Bericht door Hexednl »

Dat is wel apart ja, misschien dat door de lamp de temperatuur in het buisje te hoog is geworden?
8-)
Gebruikersavatar
Floris
Teamlid
Berichten: 4779
Lid geworden op: 16 juli 2007
Locatie: Zwolle
Gender:
Leeftijd: 42
Contacteer:

Re: reageerbuisje gebroken

Bericht door Floris »

Myrmica rubra houd erg van vocht. Als je ze een vochtige nestplaats aanbiedt, en ze een paar dagen met rust laat, zullen ze daarnaar verhuizen. Als ze niet direct reageren op licht en warmte, zou ik daar wat terughoudend mee zijn.
🐜 Antwoorden op veel gestelde vragen zijn te vinden in de Introductie mierenhobby.
Floris2003
Berichten: 74
Lid geworden op: 08 juli 2017
Gender:

Re: reageerbuisje gebroken

Bericht door Floris2003 »

Ik heb ze nu in de reageerbuis gekregen, alleen zijn de alle werksters (5) overleden. Dus is het nu alleen een gyne... Is dat heel erg?
Gebruikersavatar
Floris
Teamlid
Berichten: 4779
Lid geworden op: 16 juli 2007
Locatie: Zwolle
Gender:
Leeftijd: 42
Contacteer:

Re: reageerbuisje gebroken

Bericht door Floris »

Je zult het gaan zien. :) Misschien gaat de koningin opnieuw eitjes leggen, misschien is het daarvoor te laat in het seizoen.
Geef haar wel wat te eten.
🐜 Antwoorden op veel gestelde vragen zijn te vinden in de Introductie mierenhobby.
Plaats reactie