Iets ergs gebeurt

Vragen over problemen van mierenkolonies
Plaats reactie
Karlo
Lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 19 november 2017
Gender:
Leeftijd: 21

Iets ergs gebeurt

Bericht door Karlo »

Dus ik zo mijn kamer verhuizen, dus ik leg mijn mieren tijdelijk in mijn broertje zijn kamer, (wat kan er fout gaan) en hij als een sukkel legt zijn spullen erop en na 2 weken , vallen ze, myrmica rubra, boem voedingsbakje kapot, van de hoogste plank vallen ze, natuurlijk super veel stress , en ze liggen overal, dus ik leg nog een voederbakje aan en doe de overige werksters erin met een pincet, nou zullen de 2 koninginnen het overleven het was zoo hoog?

Ik voel me echt slecht in mijn buik hierdoor, echt helemaal niet leuk ik heb ze al best lang,
—————
1x Lacius flavus 30w
1x Myrmica rubra 2gynes 40w
1x Camponotus 4w
1x Messor barbarus 65w
Hexednl
Lid
Berichten: 1076
Lid geworden op: 02 juni 2017
Locatie: Veenendaal
Gender:
Leeftijd: 35

Re: Iets ergs gebeurt

Bericht door Hexednl »

Het scheelt dat mieren bijna niks wegen dus de val zelf zal niet veel schade aangericht hebben, als er maar niks op de gevallen Is.
Zou ze nu vooral veel rust geven zodat ze niet te veel stress ervaren hierdoor. Kijk over een weekje even of ze nog leven.
8-)
Karlo
Lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 19 november 2017
Gender:
Leeftijd: 21

Re: Iets ergs gebeurt

Bericht door Karlo »

Hexednl schreef:Het scheelt dat mieren bijna niks wegen dus de val zelf zal niet veel schade aangericht hebben, als er maar niks op de gevallen Is.
Zou ze nu vooral veel rust geven zodat ze niet te veel stress ervaren hierdoor. Kijk over een weekje even of ze nog leven.
Is goed want ik was al aan het kijken vandaag want ik wilde weten of ze leven, ik zal dan even een weekje wachten
—————
1x Lacius flavus 30w
1x Myrmica rubra 2gynes 40w
1x Camponotus 4w
1x Messor barbarus 65w
Gebruikersavatar
Leeuwenlever
Lid
Berichten: 106
Lid geworden op: 15 februari 2017
Locatie: Heusden
Gender:
Leeftijd: 22
Contacteer:

Re: Iets ergs gebeurt

Bericht door Leeuwenlever »

Vooral rust geven na veel stress, zorg dat je ze goed voed en geen stress geeft.
Zelf leg ik kolonies altijd op een doekje (washandje etc), zo kan ik het aantal trillingen minimaliseren.
Komt vast wel goed, Myrmica rubra is niet de meest gestreste soort die er is.

Komt vast wel goed kerel ;D
Camponotus fulvopilosus 26-1-2018 1000W1Q
ImagineAntz
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 april 2018
Gender:

Re: Iets ergs gebeurt

Bericht door ImagineAntz »

Ik heb een vraagje,
Ik heb een mierenboerderij van de action gekocht, en heb daar mieren(lasius niger) ingestoken. Ik had ze gevangen in men tuin , het waren mieren die ik zag kruipen in men tuin en die ik had gevangen. Ze waren in totaal met 11 wat heel weinig is. Maar alles ging goed de eerste week maar na dat ze een heleboel tunnels hadden gegraven stopten ze plots met alles en werden ze lui. Ze zaten daar maar op hun zand en nu beginnen ze 1 voor 1 te sterven er zijn er nu nog 2 over. Ik heb ze water gegeven , eten(broodkruimels, en kaaskruimels, niet de standaard voeding dat weet ik)
Maar hoe komt het dat ze nu plots zo snel sterven? Ouderdom, verkeerd of te weinig ete, te weinig drinken, of door de stress dat ze zijn weggenomen bij hun oud nest en plots in een vreemde omgeving komen met vreemde mieren?
Weet jij mss iets?
Groetjes ImagineAntz
Hexednl
Lid
Berichten: 1076
Lid geworden op: 02 juni 2017
Locatie: Veenendaal
Gender:
Leeftijd: 35

Re: Iets ergs gebeurt

Bericht door Hexednl »

ImagineAntz schreef:Ik heb een vraagje,
Ik heb een mierenboerderij van de action gekocht, en heb daar mieren(lasius niger) ingestoken. Ik had ze gevangen in men tuin , het waren mieren die ik zag kruipen in men tuin en die ik had gevangen. Ze waren in totaal met 11 wat heel weinig is. Maar alles ging goed de eerste week maar na dat ze een heleboel tunnels hadden gegraven stopten ze plots met alles en werden ze lui. Ze zaten daar maar op hun zand en nu beginnen ze 1 voor 1 te sterven er zijn er nu nog 2 over. Ik heb ze water gegeven , eten(broodkruimels, en kaaskruimels, niet de standaard voeding dat weet ik)
Maar hoe komt het dat ze nu plots zo snel sterven? Ouderdom, verkeerd of te weinig ete, te weinig drinken, of door de stress dat ze zijn weggenomen bij hun oud nest en plots in een vreemde omgeving komen met vreemde mieren?
Weet jij mss iets?
Groetjes ImagineAntz
Lees deze link even: http://www.antforum.nl/viewtopic.php?f=26&t=154
8-)
ImagineAntz
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 april 2018
Gender:

Re: Iets ergs gebeurt

Bericht door ImagineAntz »

Bedant voor de link hexednl maar is het dus normaal dat een mierenfamilie dus werkers zonder koningin zo rap sterven in een mierenboerderij (antworkers farm)?
Gebruikersavatar
mrMojo
Lid
Berichten: 260
Lid geworden op: 21 januari 2018
Locatie: Nijlen, provincie Antwerpen, België
Gender:
Leeftijd: 53

Re: Iets ergs gebeurt

Bericht door mrMojo »

ImagineAntz schreef:Bedant voor de link hexednl maar is het dus normaal dat een mierenfamilie dus werkers zonder koningin zo rap sterven in een mierenboerderij (antworkers farm)?
De werksters hebben maar een kort bestaan en als er geen koningin aanwezig is om nieuwe broed aan te maken zal de kolonie uiteindelijk sterven.
ImagineAntz
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 april 2018
Gender:

Re: Iets ergs gebeurt

Bericht door ImagineAntz »

mrMojo schreef:
ImagineAntz schreef:Bedant voor de link hexednl maar is het dus normaal dat een mierenfamilie dus werkers zonder koningin zo rap sterven in een mierenboerderij (antworkers farm)?
De werksters hebben maar een kort bestaan en als er geen koningin aanwezig is om nieuwe broed aan te maken zal de kolonie uiteindelijk sterven.


Ah k bedankt allemaal
Plaats reactie