Niet in buitenwereld

Vragen over problemen van mierenkolonies
Plaats reactie
Dualbassiejj
Berichten: 8
Lid geworden op: 31 januari 2017
Gender:

Niet in buitenwereld

Bericht door Dualbassiejj »

Hey allemaal. Ik had een vraagje.
Ik heb mijn lasius niger kolonie nu bijna een week. Maar behalve dan na het aansluiten zijn ze niet meer in de buitenwereld geweest. Ze leven wel en als ik het bescherm hoesje van het buisje af haal zijn ze wel erg actief.

Durven ze nog niet?
Of hebben ze gewoon nog geen behoefte aan suikerwater/fruitvliegjes of überhaupt de buitenwereld in te gaan.

Veder laat ik ze lekker met rust kijk elke dag even een minuutje hoe het gaat maar dan laat ik ze weer lekker hun ding doen.
1 x lasius niger - 8 werksters




Boss makes a dollar , I make a dime.
That's why I poop on the boss his time.
RJ
Lid
Berichten: 298
Lid geworden op: 28 maart 2016
Gender:
Leeftijd: 33

Re: Niet in buitenwereld

Bericht door RJ »

Ze zullen zo weinig mogelijk buiten komen omdat ze nog met zo weinig zijn! Wees blij met zo weinig activiteit dat betekend namelijk vaak dat het goed met ze gaat en dat ze nergens behoefte een hebben :)!
Met vriendelijke groet,
RJ


1x Messor barbarus 20 werksters
1x Lasius flavus 40 werksters
Dualbassiejj
Berichten: 8
Lid geworden op: 31 januari 2017
Gender:

Re: Niet in buitenwereld

Bericht door Dualbassiejj »

Oke nou dan doen ze het geweldig hahaha ik wacht geduldig af en vervang om de paar dagen het fruitvliegjes gewoon kunnen ze doen wat ze zelf willen
1 x lasius niger - 8 werksters




Boss makes a dollar , I make a dime.
That's why I poop on the boss his time.
GvG
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 juli 2012
Locatie: Heemskerk (Noord-Holland)
Gender:
Leeftijd: 45

Re: Niet in buitenwereld

Bericht door GvG »

RJ heeft gelijk. Kleine.kolonies zijn schuw en komen zo weinig mogelijk buiten. De larven ontwikkelen zich nog niet veel omdat het nog winter is, dus ze hebben bijna geen voedsel nodig.

Heb geduld. In het begin gebeurt er nog maar weinig, maar de activiteit zal vanzelf toenemen.
Plaats reactie