Mieren vangen in Duitsland

Waarnemingen van bruidsvluchten
Plaats reactie
PixellWarlord
Berichten: 88
Lid geworden op: 09 oktober 2016
Locatie: Zeeland
Gender:

Mieren vangen in Duitsland

Bericht door PixellWarlord »

Mijn plan was om een aantal Lasius niger koninginnen te vangen maar tussen eind juni en september ben ik op vakantie voor 3 weken naar Duitsland. Weet iemand of daar ook Lasius kolonies zitten en dan hun bruidsvlucht houden? Of dat daar anderen soorten zitten die dan hun bruidsvlucht doen? Ik weet dat het nog heel lang duurt.
Laatst gewijzigd door PixellWarlord op 21 okt 2016, 17:37, 4 keer totaal gewijzigd.
GvG
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 juli 2012
Locatie: Heemskerk (Noord-Holland)
Gender:
Leeftijd: 45

Re: Mieren vangen in Duitsland

Bericht door GvG »

Ja hoor, in Duitsland zul je ook Lasius niger tegenkomen. Als je in Zuid-Duitsland bent, bijvoorbeeld in het Zwarte Woud, kun je ook Camponotus herculeanus en Manica rubida vinden.
PixellWarlord
Berichten: 88
Lid geworden op: 09 oktober 2016
Locatie: Zeeland
Gender:

Re: Mieren vangen in Duitsland

Bericht door PixellWarlord »

GvG schreef:Ja hoor, in Duitsland zul je ook Lasius niger tegenkomen. Als je in Zuid-Duitsland bent, bijvoorbeeld in het Zwarte Woud, kun je ook Camponotus herculeanus en Manica rubida vinden.
Voeren die dan ook bruidsvluchten tussen die maanden uit? En sorry voor me spelling.
GvG
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 juli 2012
Locatie: Heemskerk (Noord-Holland)
Gender:
Leeftijd: 45

Re: Mieren vangen in Duitsland

Bericht door GvG »

Ja, die vliegen allebij in de zomer. Camponotus herculeanus vliegt misschien wat vroeger, maar het is niet onmogelijk dat ze in juli-augustus vliegen.
PixellWarlord schreef:sorry voor me spelling.
Geeft niet hoor. Ik corrigeer af en toe wat, maar ik neem je niets kwalijk.
PixellWarlord
Berichten: 88
Lid geworden op: 09 oktober 2016
Locatie: Zeeland
Gender:

Re: Mieren vangen in Duitsland

Bericht door PixellWarlord »

GvG schreef:Ja, die vliegen allebij in de zomer. Camponotus herculeanus vliegt misschien wat vroeger, maar het is niet onmogelijk dat ze in juli-augustus vliegen.
PixellWarlord schreef:sorry voor me spelling.
Geeft niet hoor. Ik corrigeer af en toe wat, maar ik neem je niets kwalijk.
Oke dan ga ik dan maar hopen bedankt!
Plaats reactie