SEIFERT, B. Die Ameisen Mittel- und Nordeuropas

Gebruikersavatar
Mika
Teamlid
Berichten: 4245
Lid geworden op: 28 juni 2007
Locatie: Semmerzake - Gavere
Gender:
Leeftijd: 46
Contacteer:

SEIFERT, B. Die Ameisen Mittel- und Nordeuropas

Bericht door Mika »

Titel:
Die Ameisen Mittel- und Nordeuropas

Auteur(s):
Bernhard Seifert

Jaar van publicatie:
2007

Uitgeverij:
lutra Verlags- und Vertriebsgesellschaft

ISBN:
3936412022


Beschrijving/Opmerking:
Text German. New revised and enlarged edition of "Ameisen - beobachten und bestimmen" (1996). The identification key has been revised and brought up-to-date and now includes more species from a wider geographical region. Introduction to morphology, biology and ecology of ants; Systematic section with comprehensive illustrated identification key to the species found in central, north and north-west Europe. Species accounts and excellent colour photos of 121 species .

Dus: 368 bladzijden Duitse tekst. Vernieuwde, herziene en vergrootte editie van "Ameisen observeren en determineren (1996). De identificatiesleutel werd herzien, en werd up to date gebracht, en bevat nu meer soorten uit een grotere geografische regio. (Ook de mieren van Nederland en België kunnen gedetermineerd worden met die sleutel!) Introductie tot de fysiologie, biologie en ecologie van mieren. Daarna de uitgebreid geïllustreerde determinatiesleutel van soorten uit centraal, noord en noordwest Europa, en daarna nog een deel met schitterende kleurenfoto's en enige informatie over de 121 soorten.
Ik heb het boek gekocht op de Naturariabeurs, en ik heb al een heel aantal interessante mij onbekende zaken gelezen. Zeker aan te raden, en zeker ook voor de prachtige kleurenfoto's. De duitse tekst kan een nadeel zijn.
DUCKDUCKGO!
Plaats reactie