Aphaenogaster senilis (Faerun)

Alle Aphaenogaster kolonies van de leden
Plaats reactie
Faerun
Lid
Berichten: 74
Lid geworden op: 29 april 2008
Locatie: Helsinki
Gender:
Leeftijd: 38

Aphaenogaster senilis (Faerun)

Bericht door Faerun »

Vorig jaar juni heb ik Aphaenogaster senilis binnen gekregen. Toen heb ik op mierenforum.nl een berichtje gepost dat ik nu zal kopiëren:
2 dagen terug een nieuw tehuis gegeven. Ze zaten in een reageerbuisje


Afbeelding
De buitenwereld is gemaakt van een haribo ton :)

Afbeelding
Overzichtje van wat werksters

Afbeelding
The queen herself

Afbeelding
Fysogastrische werksters

Afbeelding
Een beetje broed.

Iedereen zegt dat ze niet kunnen graven maar bij mij hebben ze toch al een klein gedeelte van het ytong gesloopt. Als ze daarmee verder gaan dan ga ik plexiglas eromheen bouwen.
Uiteindelijk zijn ze gestopt met graven en hoefde er geen plexiglas omheen.
Laatst gewijzigd door McK op 28 okt 2008, 14:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Spelling
Faerun
Lid
Berichten: 74
Lid geworden op: 29 april 2008
Locatie: Helsinki
Gender:
Leeftijd: 38

Re: Aphaenogaster senilis

Bericht door Faerun »

Nu ik in Denemarken zit is Symbiont (van invertebrate-focus en mierenforum) zo vriendelijk om voor ze te zorgen. Ze zijn echter zo hard gegroeid dat ze een nieuw nest nodig hadden. Hij heeft dit prachtige nest gemaakt, en op dit moment zijn ze aan het verhuizen. Hij heeft me vandaag wat foto's doorgestuurd van de verhuizing. Het broed was al verhuisd, al kon hij de koningin niet vinden, dus of die verhuisd is of niet is nog niet bekend. Maar het lijkt in ieder geval de goede kant op te gaan.

Dit was het idee van het nest:

Afbeelding

Dit was de situatie gisteren:

Afbeelding

En dit was de situatie vanmorgen

Afbeelding

Het lijkt dus al de goede kant op te gaan :)


Zoals jullie zien heeft het nieuwe nest nog geen buitenwereld. Hij wilde proberen om de buitenwereld van het oude nest te verplaatsen naar het nieuwe nest. Dus ik ben benieuwd :)

Bij deze wil ik hem ook nog eens bedanken voor alle moeite, het ziet er echt prachtig uit vind ik.
Plaats reactie