Mijn Camponotus Ligniperdus

Alle Camponotus kolonies van de leden
Plaats reactie
Northbuster
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 december 2013
Gender:
Leeftijd: 37

Mijn Camponotus Ligniperdus

Bericht door Northbuster »

Hoi Allemaal!

Gisteren heb ik per post 2 Koninginnen binnen gekregen, waaronder ook 1 Camponotus Ligniperdus. Ik zal hier mijn Blog gaan bij houden in het Nederlands! Ik vind dit 1 van de mooiste miersoorten die in noord-europa leven en was enorm verbaasd over de grote van de gyne! Hier een foto van de Gyne naast een euro munt en rechts vaan haar mijn Messor Barbarus Gyne. Er komt ook een Blog daarvan hier op Antforum.nl

Afbeelding

De Camponotus Gyne heeft nog helemaal geen eitjes, dus ik heb het voorrecht deze miersoort helemaal vanaf alleen de koningin te zien groeien. Ik heb haar in een test buisje in een klein aquariumpje (20cmx30cm) en zal de kolonie voorlopig in testbuisjes houden tot ze het te groot wordt. Hier een foto van het zicht wat ik de komende maand(en) ga hebben van haar. Het witte achter haar zijn geen eitjes! helaas!

Afbeelding

Ik weet dat het een langzame miersoort is, maar ben enorm blij dat ik deze koningin heb! Hopelijk valt er veel goeds te bloggen! Heb je vragen, stel ze gerust! (ik weet niet hoe ik zo'n link kan maken naar een vragen forum)
GvG
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 juli 2012
Locatie: Heemskerk (Noord-Holland)
Gender:
Leeftijd: 45

Re: Mijn Camponotus ligniperdus

Bericht door GvG »

Plaats reactie