Camponotus Pseudoirritans

Alle Camponotus kolonies van de leden
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Imvarda
Lid
Berichten: 66
Lid geworden op: 29 augustus 2009
Locatie: Qingdao, China
Gender:
Leeftijd: 38

Camponotus Pseudoirritans

Bericht door Imvarda »

Hallo allemaal,

Bij deze ga ik twee nieuwe kolonies bloggen die ik vandaag heb ontvangen. Ik zal twee aparte topics maken.
Deze gaat over de soort aangegeven in de titel. Ik heb de spullen gekocht op: Taobao winkel: Antsclub - ik woon in China, dus dat is makkelijk voor mij - al met al heb ik 90 euro ofzo betaald voor een aantal dingen, zie dit topic

Ik heb de mieren gekregen in een bakje, ik laat die volgens de instructies eerst een nacht erin zitten en dan verplaats ik ze morgen, foto's zullen volgen.

Ik heb hier op het forum weinig kunnen vinden over dit soort dus dat vind ik wel leuk.

Twee foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Ik zal morgen meer foto's toevoegen, maar zie hier de verkoop pagina, die wat foto's heeft.

Ze zijn vrij groot in ieder geval!

Hier komen ze morgen in:

Afbeelding

Mochten jullie comments / tips etc hebben, klik dan hier.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Imvarda
Lid
Berichten: 66
Lid geworden op: 29 augustus 2009
Locatie: Qingdao, China
Gender:
Leeftijd: 38

Re: Camponotus Pseudoirritans

Bericht door Imvarda »

Gaat wel goed vandaag, heb het bakje in een grote buitenwereld gezet die aan een ytong nest vast zit, de mieren hebben 3 lijken uit de bak verwijdert en zijn langzamerhand richting ytong nest gaan verhuizen. Ik heb heel slim net een foto gemist met de koningin maar die heb ik wel voorbij zien lopen zelf.

ik vraag me af of ik het ytong nest vochtig moet maken, en zo ja - hoe? Nest staat wel warm via heatpad aan zijkant.

Zie hier wat foto's (Ik maak ze met m'n mobiel, niet echt super, sorry).

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Imvarda
Lid
Berichten: 66
Lid geworden op: 29 augustus 2009
Locatie: Qingdao, China
Gender:
Leeftijd: 38

Re: Camponotus Pseudoirritans

Bericht door Imvarda »

Helaas denk ik niet dat deze kolonie lang zal overleven bij mij. Ik doe blijkbaar iets heel erg verkeerd omdat ik dagelijks 10~ werkers in elkaar gekrompen in de buitenwereld vind.

Ik ben helaas nog aan het wachten op een bureau dat maar niet wil komen waardoor ik niet makkelijk het nest kan bevochtigen, misschien is dit de oorzaak of misschien komt het omdat ik het ytong niet schoon heb gemaakt - dit zou vrij schoon kunnen zijn maar dat heb ik niet gecontroleerd, ik nam een beetje aan dat dit schoongemaakt aan zou komen. Aangezien ik geen idee heb wat het kan zijn ga ik er maar vanuit dat dit een reden zou kunnen zijn. Daarnaast is misschien dat witte poeder spul wat anti-uitbraak is de oorzaak? Wie het weet mag het zeggen.

Ik heb ze in ieder geval aan een veel kleinere buitenwereld gehangen.
Afbeelding
GvG
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 juli 2012
Locatie: Heemskerk (Noord-Holland)
Gender:
Leeftijd: 45

Re: Camponotus Pseudoirritans

Bericht door GvG »

Heb je ze al een reageerbuisje met waterreservoir aangeboden?
Gebruikersavatar
Imvarda
Lid
Berichten: 66
Lid geworden op: 29 augustus 2009
Locatie: Qingdao, China
Gender:
Leeftijd: 38

Re: Camponotus Pseudoirritans

Bericht door Imvarda »

GvG schreef:Heb je ze al een reageerbuisje met waterreservoir aangeboden?
Yep
Afbeelding
Plaats reactie