Camponotus barbaricus (kendecleer)

Alle Camponotus kolonies van de leden
Plaats reactie
kendecleer
Lid
Berichten: 105
Lid geworden op: 31 mei 2013
Locatie: Blankenberge / Adegem, België
Gender:
Leeftijd: 24

Camponotus barbaricus (kendecleer)

Bericht door kendecleer »

Na 3 dagen geleden deze soort samen met nog wat andere soorten besteld te hebben op anthouse.es heb ik vandaag m'n bestelling ontvangen. Ik was aangenaam verrast met de groote van deze soort. Vooral in vergelijking met Lasius niger, waarvan er ook een kolonie in het pakket zat, lijkt deze soort echt gigantisch. :D
Na 3 dagen onderweg te zijn had de gyne jammergenoeg al haar broed opgegeten, behalve (tot mijn verwondering) 1 larfje dat tussen het watje zat.
Na de gyne even bekeken te hebben omwikkelde ik het testbuisje met aluminiumfolie en plaatste ik het op een warmtematje.
Nadat ik de buitenwerelden maakte voor m'n nieuwe messor kolonies keek ik nog snel eens bij de gyne en tot mijn grote verwondering zag ik dat ze ondertussen al eitjes gelegd had. :D
De gyne: (sorry voor de kwaliteit, ik probeerde de foto zo snel mogelijk te nemen)
16684597_1319559371438145_790995980_n.jpg
Omdat deze soort zeer gevoelig is aan stress en bij deze soort de kolonie relatief traag groeit kan het nog wel even duren tot de volgende update. ;)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gr. ken
Camponotus barbaricus ~ Messor barbarus ~ Lasius niger
Ik heb dislectie... dieslectie... uhmm... slecht kunnen schrijven, dus mijn excuses voor de mogelijke typefouten. :)
kendecleer
Lid
Berichten: 105
Lid geworden op: 31 mei 2013
Locatie: Blankenberge / Adegem, België
Gender:
Leeftijd: 24

Re: Camponotus barbaricus (kendecleer)

Bericht door kendecleer »

Gr. ken
Camponotus barbaricus ~ Messor barbarus ~ Lasius niger
Ik heb dislectie... dieslectie... uhmm... slecht kunnen schrijven, dus mijn excuses voor de mogelijke typefouten. :)
kendecleer
Lid
Berichten: 105
Lid geworden op: 31 mei 2013
Locatie: Blankenberge / Adegem, België
Gender:
Leeftijd: 24

Re: Camponotus barbaricus (kendecleer)

Bericht door kendecleer »

Net een deftige foto proberen maken van de gyne.
_DSC5633.JPG
Het broed is niet echt te zien op deze foto. Nu een maandje of 2 wachten. ;-)

Vragen en opmerkingen:
http://www.antforum.nl/viewtopic.php?f=31&t=9604
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gr. ken
Camponotus barbaricus ~ Messor barbarus ~ Lasius niger
Ik heb dislectie... dieslectie... uhmm... slecht kunnen schrijven, dus mijn excuses voor de mogelijke typefouten. :)
Plaats reactie