Formica cunicularia

Alle Formica kolonies van de leden
Gebruikersavatar
MichaelB
Lid
Berichten: 272
Lid geworden op: 08 december 2012
Locatie: Geleen
Gender:
Leeftijd: 37

Formica cunicularia

Bericht door MichaelB »

Hallo Iedereen,

Sinds gisteren ben ik de trotse eigenaar geworden van een kolonie Formica cunicularia!
Ik had een bestelling bij Anthouse gedaan (kleine dingetjes, proteïne vloeistof voor jonge kolonies, kleinere reageerbuisjes, watjes etc etc) en heb daarbij ook 1 kolonie besteld.
Deze is in goede en gezonde orde ontvangen!

Inmiddels zijn ze helemaal gesetteld en hebben ze al behoorlijk gesmuld van de sprinkhaan, de honingdauw, het suikerwater en de proteïne vloeistof wat ik bij Anthouse besteld had.
Aangezien ik ze eigenlijk direct een schoon buisje(voor water en het geval dat ze willen verhuizen), voer en een buitenwereld gegeven heb en ook meteen de buisjes heb bedekt, heb ik niet de kans gehad ze precies te tellen. Vond dat ze waarschijnlijk al stress genoeg gehad hadden.
Maar zover ik in de gauwigheid heb kunnen zien heb ik 1 gyne met 4-5 werksters.

Ik heb ze eerst een aantal uur metrust gelaten.
Maar aangezien ik zag dat de gynes pontificaal buiten aan het eten waren met de werksters en ze zich niet gestoord voelde toen ik ervoor stond te kijken heb ik snel de camera gepakt om een aantal foto's te maken.
Wat ik wel opmerkte is toen het geklik van de camera hoorbaar was, de gynes weer naar binnen gingen, maar de werksters stoorde zich er niet aan.

Info Link: http://www.ameisenwiki.de/index.php/Formica_cunicularia

Hier de foto's van deze " bebaard" genoemde Formica soort.

Afbeelding
De gyne helaas niet heel duidelijk.

Afbeelding
Werksters met honger!

Afbeelding
Macro van werkster

Afbeelding
Werkster alert aan het rondkijken. Beste macro!


Vragen en of opmerkingen? >> http://www.antforum.nl/viewtopic.php?f=31&t=7536
Lasius Niger
Myrmica Rubra
Messor Barbarus
Reticulitermes grassei
Lasius Flavus x 2
Formica Rufibarbis
Temnothorax nylanderi
Pheidole Pallidula
Nieuwste aanwinst: Diacamma Sp.
Plaats reactie