hallo allemaal,
nadat ik rond 10 juni een kleine kolonie Lasius niger van Gortello heb gekregen (waarvoor nog dank), was ik dol enthousiast maar wegens de drukke periode op school had ik spijtig genoeg niet zo veel tijd om een blog te beginnen. Nu ik lekker vakantie heb en genoeg tijd kan ik er eindelijk aan beginnen.
hier wat foto's van het begin en hoe het er nu voorstaat. niet al te beste kwaliteit (met mobiel gemaakt)
vragen en opmerkingen>>http://www.antforum.nl/viewtopic.php?f=31&t=3881
Lasius niger (jaspervdwal)
- Jaspervdwal
- Lid
Lasius niger (jaspervdwal)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Jaspervdwal
- Lid
Re: Lasius niger (jaspervdwal)
Nou ze willen nog niet verhuizen, ze vinden het nog wel lekker in hun kleine buisje.
Ik had ze eerst op zolder staan waar het lekker warm is op de warme dagen, maar met dit gure weer wordt het daar kouder(niet geïsoleerd)
dus ik heb ze maar weer meegenomen naar mijn kamer, en heb toen het oude warmte matje uit de kast gehaald, maar die doet het niet meer, alleen op een heel klein stukje. Helaas. In ons huis is het ook nooit zo warm dus de ontwikkelingen gaan heel langzaam....
Nu zitten ze onverwarmd en merk je echt het verschil, ze zitten allemaal heel stil in het buisje, en ik heb ze nog niet buiten gezien...
Ik heb ze een lekkere oorwurm gegeven, maar daar moeten ze niets van weten. Ook al is het wat laat toch zo maar even op zoek naar een vette huisvlieg. Hopen dat ze dan wel even de tijd nemen om te eten.
Vandaag weer een grote klomp met eitjes gezien, dat doen ze dus nog wel ondanks dat ze niet verwarmd zitten alleen duurt het wat langer voordat ze uiteindelijk een imago zijn. Dus nu maar geduldig zijn. En geduld is een schone zaak, waar ik nog veel van kan leren
Ze hebben vandaag ook een grote schoonmaak actie gehouden
alle lege coconnetjes hebben ze opzij gelegd tegen het stapeltje zand wat ze naar binnen hadden gesleept. Ik probeer ze nu wat warm te houden met een lamp die ik direct tegen de zijwand van hun bakje laat schijnen, op zeer korte afstand. Het wordt er wel wat warmer op maar actief willen ze nog niet echt worden...
Zoals ik al eerder heb gezegd; nu maar wachten en kijken wat er gebeurt. En veel eten geven!!
Ik hou jullie op de hoogte van de ontwikkelingen!
Grtn, Jasper
Ik had ze eerst op zolder staan waar het lekker warm is op de warme dagen, maar met dit gure weer wordt het daar kouder(niet geïsoleerd)
dus ik heb ze maar weer meegenomen naar mijn kamer, en heb toen het oude warmte matje uit de kast gehaald, maar die doet het niet meer, alleen op een heel klein stukje. Helaas. In ons huis is het ook nooit zo warm dus de ontwikkelingen gaan heel langzaam....
Nu zitten ze onverwarmd en merk je echt het verschil, ze zitten allemaal heel stil in het buisje, en ik heb ze nog niet buiten gezien...

Ik heb ze een lekkere oorwurm gegeven, maar daar moeten ze niets van weten. Ook al is het wat laat toch zo maar even op zoek naar een vette huisvlieg. Hopen dat ze dan wel even de tijd nemen om te eten.
Vandaag weer een grote klomp met eitjes gezien, dat doen ze dus nog wel ondanks dat ze niet verwarmd zitten alleen duurt het wat langer voordat ze uiteindelijk een imago zijn. Dus nu maar geduldig zijn. En geduld is een schone zaak, waar ik nog veel van kan leren

Ze hebben vandaag ook een grote schoonmaak actie gehouden

Zoals ik al eerder heb gezegd; nu maar wachten en kijken wat er gebeurt. En veel eten geven!!

Ik hou jullie op de hoogte van de ontwikkelingen!
Grtn, Jasper
Laatst gewijzigd door Jaspervdwal op 12 aug 2011, 20:37, 1 keer totaal gewijzigd.
- Jaspervdwal
- Lid
Ik heb ook een alternatieve oplossing voor het verwarmen van de mieren, ik had nog een oude vlak broedmachine staan, waarvan ik de temperatuur op zijn laagst heb gezet(+-25). Heel handig zit ook een lampje ingebouwd, en verbruikt minder dan 1 euro per 3 week.
Hoef ik ook geen warmtematje te kopen
Hoef ik ook geen warmtematje te kopen

Laatst gewijzigd door Jaspervdwal op 12 aug 2011, 20:35, 1 keer totaal gewijzigd.
- Jaspervdwal
- Lid
Mijn moeder vond dat broedmachine idee van mij niet zo'n goed idee.
Ik heb ze nu op het aquarium gezet blijven ze ook lekker warm. Ze zijn nog steeds vrij inactief, ik heb nu een klein ytong nestje gemaakt voor ze. Moeten ze al weer verhuisen
Hopen dat ze zich beter voelen in het ytong nest.
Vragen en opmerkingen>> KLIK
Grtn, jasper
Ik heb ze nu op het aquarium gezet blijven ze ook lekker warm. Ze zijn nog steeds vrij inactief, ik heb nu een klein ytong nestje gemaakt voor ze. Moeten ze al weer verhuisen

Hopen dat ze zich beter voelen in het ytong nest.
Vragen en opmerkingen>> KLIK
Grtn, jasper