Lasius niger (Nynke)

Alle Lasius kolonies van de leden
NyAgPo
Lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 18 mei 2016
Locatie: Fryslân
Gender:
Leeftijd: 29

Lasius niger (Nynke)

Bericht door NyAgPo »

Goedemorgen lezer,
Ik ben nieuw in deze hobby en daarmee ook op deze site! :D

Mijn naam is Nynke, momenteel 20 jaar oud. Ik ben een architectuurstudente en ik woon samen met mijn vriend in Noord-Fryslân. Naast de mieren leeft hier Tjilpert de Pyrrhura.

Deze blog is meer een veredeld notitie-dagboek in mijn zoektocht naar informatie. Ik wil graag een eigen formicarium bewerkstelligen voor mijn kolonie Lasius niger en hier vind je mijn voortgang en aantekeningen.

Als je meeleest; veel plezier! Als je meeleest en je denkt mee met tips, opmerkingen of vragen; contacteer me zonder aarzelen.
Lasius niger
NyAgPo
Lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 18 mei 2016
Locatie: Fryslân
Gender:
Leeftijd: 29

Re: Lasius niger (Nynke)

Bericht door NyAgPo »

Algemeen
  • Wetens. naam:
    • Lasius niger
    Nederl. naam:
    • Wegmier; zwarte wegmier; zwartbruine wegmier
    Taxonomie:
    • Onderfamilie: Formicanae, geslacht; lasius
    Beschrijving:
    • Zeer taaie mieren.= die uitgroeien tot een grote kolonie bij goede ondersteuning. Binnen 3 jaar kunnen ze een populaire van 10.000 werkers hebben bereikt. In de natuur cultiveren ze bladluizen en andere sapzuigende insecten.
    Moeilijkheid:
    • (1 van 3) erg gemakkelijk in gevangenschap; perfecte beginnersoort
    Verspreiding:
    • Geheel noord-Europa, Noord-Afrika, het gematigde klimaat-gedeelte van Azië en Noord-Amerika.
    Habitat:
    • Geeft de voorkeur aan zonnig open land, vaak op het platteland en gebieden waar mensen leven.
    Bruidsvlucht:
    • Op warme dagen midden mei tot eind juni bij 22 tot 28°C
    Stichting: