Lasius niger Kickdok

Alle Lasius kolonies van de leden
Plaats reactie
kickdok
Berichten: 17
Lid geworden op: 18 september 2016
Gender:

Lasius niger Kickdok

Bericht door kickdok »

Hej allemaal.
Ik ben Stevie en sinds enkele weken enorm bezig met het houden van mieren.
Zoals velen was ik ook fout met hoe groot de setup juist moet zijn om te starten.
Deze hoeft helemaal niet zo groot te zijn dan je denkt en op de onderstaande foto's kan je zien wat je nodig hebt om te starten.
Zit het reageer buisje vol kan je makkelijk een 2de aanbieden om in te nesten.
Foto's plaats ik onderaan de tekst.

Uitbraak Preventie:
alcohol + baby poeder = smerige lastige brei die opdroogt terwijl je ermee werkt.
Was beetje sukkelen maar lukte me toch.
Scheel waar geen mier uit kan.

Deze middag (11:00) 22/09/16 was de post er met het pakketje verzonden door Other 20/09/16.
Klein kolonietje Lasius niger. Gyne, 10-15tal broed en 2 piepkleine werksters.
Ze doen het goed met een zilverpapiertje rond hun reageerbuisje (waar water in zit). Een vochtig watje ligt ook in de buitenwereld.
2 tandenstokers met honing erop en 1 met een vliegje heb ik in hun buisje gelegd. De gyne komt erop af maar de 2 werksters blijven bij het broed.

Vragen en opmerkingen kan je hier plaatsen: http://www.antforum.nl/viewtopic.php?f=31&t=9358

Mvg.Stevie

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door GvG op 22 sep 2016, 16:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Spelling
kickdok
Berichten: 17
Lid geworden op: 18 september 2016
Gender:

Re: Lasius niger Kickdok

Bericht door kickdok »

Mijn vader ging akoord met het houden van mieren maar pas de winterslaap,Deze afspraak heb ik verbroken en miertjes laten komen,Heb het vandaag verteld en het was geen probleem ik mocht ze houden,Ik wil je wel even zeggen als je minderjarig bent moet je zeker toestemming van je ouders hebben.Ik ben 26,werk en woon thuis.Ik mocht deze al houden maar pas later,Geduld was op na 3 weken. :twisted: DOE DIT NIET ALS JE DE MIERTJES NIET KAN/MAG HOUDEN EN VERZORGEN!!! Ze zitten goed en mijn vader toont enorm veel interesse.

22/09/16 Laat op de avond.
De fruitvliegjes die met de miertjes verzonden waren roken een beetje raar had er 1tje aangeboden maar na enkele uren geen succes.Net voor het slapen gaan vond ik een spinnetje,Snel gevangen en ingevroren.

23/09/16 Voor en Namiddag.
Ik kan ik het reageerbuisje kijken zonder het zilverpapier eraf te halen.Gisteren zag ik al een donkere pupa toen ik ze uit de verzend bescherming haalde.En deze ochtend een 3de nantic.De gyne blijft mooi bij het broed en de nantics gaan soms op pad.
De honing van gisteren was niet erg veel maar was allemaal weg,Helaas de fruitvlieg lag nog volledig intact en een bevestiging dat de verzonden fruitvliegjes "slecht" zijn. Gevangen en ingevroren Spin aangeboden 2 uur later 3 nantics trekken dit naar binnen in hun reageerbuisje.

Gisteren eerste keer dat ze honing kregen en ze zijn er dol op.
De spin was ook enorm geliefd.

Ben ook gaan ant shoppen en heb van alles gekocht.Alles was goedkoop buiten de reageerbuisjes,Had de prijs fout gezien en ik ben niet de persoon die aan de kassa zegt:Nee leg deze dan maar terug.3€ per reageerbuisje.......

Aankopen:
Fruitvliegen.
Lijkt op meel wormen ze noemde anders in de winkel en lijken minder groot te zijn.Bah ik snijd ze wel in stukken.Brrrrr :? .
Watten.
Thermometer.Mijn Vader wou graag zijn Thermometer terug :twisted: .
4 Reageerbuisjes.

Foto van de inkopen.
Afbeelding
kickdok
Berichten: 17
Lid geworden op: 18 september 2016
Gender:

Re: Lasius niger Kickdok

Bericht door kickdok »

Volgens mij zijn ze weer wakker :p einde september/begin oktober in winterslaap gegaan 1 gynne en 3 nanitics en ik keek vandaag nog maals en ze had heel wat broed met 7 nanitics in totaal , ze leken ERG actief dus ben ik meteen eten gaan halen voor ze en ben benieuwd mss is dit wat vroeg ?Maar ze doen het goed ik ben nog steeds super enthousiast, iets wat met vele nieuwe starters snel eindigd :(.

Grtz Stevie.
kickdok
Berichten: 17
Lid geworden op: 18 september 2016
Gender:

Re: Lasius niger Kickdok

Bericht door kickdok »

Man man ik ben trots als ik zo de eerste fotos weer zie, ik heb een foto van 3 weken geleden en 1 van vandaag die ik morgen ga uploaden,3 weken geleden telde ik er 7 en momenteel tussen de 14-17 gek met dit warm weer, ik geef ze nog steeds fruitvliegen 2 om de dag,suikerwater en gewoon water hebben ze ook steeds en honing geef ik samen met de fruitvliegen.
Plaats reactie