Lasius niger (bas)

Alle Lasius kolonies van de leden
Plaats reactie
Dualbassiejj
Berichten: 8
Lid geworden op: 31 januari 2017
Gender:

Lasius niger (bas)

Bericht door Dualbassiejj »

Hoi allemaal mijn naam is bas en ik ben 23 jaar. Ik ben nieuw op het forum en in de mierenhouderij ( weet niet of dat een woord Is xD).
Ik heb gisteren mijn eerste kolonie Lasius niger binnen gekregen (had geen geduld tot de zomer). Ze zitten in hun buisje aangesloten op een kleine buitenwereld. Ik heb een fruitvliegje neergelegd en een druppel suikerwater en een tandenstoker met een beetje honing. Tot nu toe doen ze niet echt veel. 3 miertjes zijn heel voorzichtig naar buiten geweest maar gingen snel weer naar binnen.
Ik weet niet of ze nog in " winterslaap " zijn aangezien de temperatuur op mijn kamer ongeveer 16 graden is. Misschien worden ze wakker of waren ze helemaal niet in slaap. Wie zal het weten. Ze hebben nog niks aangeraakt van het voedsel dus afwachten maar. Oh en hoe vaak mag ik ze in het nest/buisje bekijken? Ik heb vandaag een aantal keer gekeken maar dat ga ik wel verminderen. Er ligt een simpele bandana over het buisje heen zodat het lekker donker voor ze is. Zal morgen even kijken of ik een foto toe kan voegen van mijn setup. Zo dat was mijn eerste post. Groetjes.
Laatst gewijzigd door GvG op 03 feb 2017, 13:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Spelling
1 x lasius niger - 8 werksters




Boss makes a dollar , I make a dime.
That's why I poop on the boss his time.
GvG
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 juli 2012
Locatie: Heemskerk (Noord-Holland)
Gender:
Leeftijd: 45

Re: Lasius niger (bas)

Bericht door GvG »

Hoi Bas, welkom op het forum.

Ik heb een topic aangemaakt voor de vragen en opmerkingen. We hebben er op dit forum voor gekozen om de blogs en de opmerkingen apart te houden, zo blijven de blogs overzichtelijk.
Dualbassiejj
Berichten: 8
Lid geworden op: 31 januari 2017
Gender:

Re: Lasius niger (bas)

Bericht door Dualbassiejj »

Oke dan geef ik ze beter maar geen honing. Heb nu het buisje in een kartonen buisje gedaan die ik er bij kreeg. Ik heb het fruitvliegjes in de opening van het buisje gelegd en nu ligt hij in het midden, ze hebben hem dus wel aangeraakt en versleept maar veder houd het op. We wachten maar geduldig af tot ze veder de wereld in durven.
1 x lasius niger - 8 werksters




Boss makes a dollar , I make a dime.
That's why I poop on the boss his time.
Dualbassiejj
Berichten: 8
Lid geworden op: 31 januari 2017
Gender:

Re: Lasius niger (bas)

Bericht door Dualbassiejj »

Hierbij een foto van mijn setup. Normaal ligt er een doek over het nestbuisje heen zodat ze lekker in het donker zitten. Het gipsnest gedeelte is goed afgesloten met een watje. In de kleine buitenwereld ligt een buisje met suikerwater en een voedingsplateau met een fruitvliegje.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door GvG op 07 feb 2017, 19:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Spelling, interpunctie
1 x lasius niger - 8 werksters




Boss makes a dollar , I make a dime.
That's why I poop on the boss his time.
Dualbassiejj
Berichten: 8
Lid geworden op: 31 januari 2017
Gender:

Re: Lasius niger (bas)

Bericht door Dualbassiejj »

Hey allemaal

Nu een paar weken veder lijken de mieren wat actiever te worden. Maar ik zie nog steeds maar maximaal 1 mier in de buitenwereld. Wel hebben ze 2 fruitvliegjes gedood maar van een weet ik zeker dat ze die niet opgegeten hebben. De ander is nog foetsie.
Het broed lijkt zowel in aantal als in vorm toegenomen en verandert te zijn. Alleen toen ik vandaag keek zag ik dat de gyne bijna niet meer bewoog en zelfs een keer omviel.
Ik ben nu een beetje bang dat de gyne aan het sterven is. Of is ze gewoon een beetje moe?
1 x lasius niger - 8 werksters




Boss makes a dollar , I make a dime.
That's why I poop on the boss his time.
Plaats reactie