Lasius niger (Mattijn)

Alle Lasius kolonies van de leden
Plaats reactie
Mattijncr
Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 februari 2017
Gender:
Leeftijd: 22

Lasius niger (Mattijn)

Bericht door Mattijncr »

Bij deze start ik mijn blog over mijn Lasius niger kolonie.
Ik heb de kolonie bestelt van mierenboerderij.nl en vandaag ontvangen (Ik weet dat het misschien niet zo handig is en dat een koningin zelf vangen ook veel leuker is, maar ik kon eigenlijk niet wachten). Ik heb in het verleden twee Lasius niger kolonies gehad maar die zijn niet goed gelukt. Waarschijnlijk kwam dat omdat ik ze te vroeg in het formicarium heb geplaats.

De kolonie die ik nu heb bestaat momenteel uit vijf werksters en één koningin. Ze zien er redelijk relaxed uit en reageerden gelijk op de honingdouwsurrogaat die ik in hun testbuisje heb gedaan.
Nu alleen nog maar afwachten tot de kolonie verder groeit.

Tot de eerste update.
Mattijncr
Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 februari 2017
Gender:
Leeftijd: 22

Re: Lasius niger (Mattijn)

Bericht door Mattijncr »

Vragen en opmerkingen kunnen hier terecht: http://www.antforum.nl/viewtopic.php?f=31&t=9602
Mattijncr
Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 februari 2017
Gender:
Leeftijd: 22

Re: Lasius niger (Mattijn)

Bericht door Mattijncr »

De kolonie is sinds de laatste post nog niet echt gegroeid in hoeveelheid werksters. Dat komt waarschijnlijk omdat ze nog in een winterrust waren. Ik geef iedere week afwisselend honingdouwsurrogaat en suikerwater. Ook probeer ik ze iedere keer fruitvliegjes te geven maar die werden tot nu toe steeds afgekeurd. Toen ik ze gisteren een fruitvliegje aanbood namen ze tot mijn verrassing die gelijk aan. Maar nu zit ik met het probleem dat ik niet weet hoeveel fruitvliegjes ik ze iedere keer moet geven :oops:.
Other schreef:Binnenkort een fototje voor ons van je opstelling en mieren? :oops:
Sinds ik nu een iets betere camera op mijn telefoon heb zijn hier een paar foto's van de opstelling en van de mieren.
IMG_20170304_134909995.jpg
IMG_20170304_134917169.jpg
IMG_20170304_134615163.jpg
IMG_20170304_134957507.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Plaats reactie