Messor barbarus (Antlucky)

Alle Messor kolonies van de leden
Antlucky
Junior lid
Geslacht: Man - Man
Leeftijd: 14

Messor barbarus (Antlucky)

Berichtdoor Antlucky » 02 apr 2017, 19:17

Hey dit word een blog over mijn messor barbarus kolonie van vorig jaar (weet niet meer precies van wanneer).
De kolonie telt nu ongeveer 30 werksters want ze hebben vorig jaar echt een rot jaar gehad. Je kent het wel een anthousiaste beginner die elke dag kijkt naar zijn kolonie :oops:. Maar nu na de winterrust is het dan zover eindelijk broed, en ze nemen eten een beetje aan. Nou dat is toch geweldig :lol:.
IMG_2459.JPG
Ik maak deze blog omdat ik over twee weekjes jarig ben en dan krijg ik een zand nest van Anthouse ( ja ik weet al wat ik krijg anders bestellen mijn ouders dalijk een gelfarm ofzo). De zand boerderij is ongeveer het zelfde als die van Other. En ook al is het nog een beetje een kleine kolonie om in een nest te doen maar dan denk ik van "dit is toch natuurlijk :?: "
Verder heeft de kolonie nu dus larve naaktpopen en eitjes en een paar media's. Ik weet nog niet hoe vaak ik zal update waarschijnlijk gewoon als er iets is gebeurd en natuurlijk als ik ze in het nest ga doen.
http://www.anthouse.es/418-1439-large/a ... t-mini.jpg hier het nest.
Bedankt voor het lezen :D.
Hier vragen en opmerkingen te plaatsen
viewtopic.php?f=31&t=9746
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Lasius niger
Messor barbarus viewtopic.php?f=74&t=9745
Formica fusca
Camponotus vagus
Aphaenogaster dulcuneae
Pheidole pallidula
Camponotus albosparsus

de natuur haast zich niet maar toch is alles al af
Antlucky
Junior lid
Geslacht: Man - Man
Leeftijd: 14

Re: Messor barbarus (Antlucky)

Berichtdoor Antlucky » 20 apr 2017, 15:05

update op de blog!
Ze zitten nu een week in het zand nest en wouw wat graven ze snel!! Ook zijn er nieuwe eitjes bij
IMG_2504.JPG
dit was na twee dagen graven en tja dat is toch echt ongelofelijk mooi om te zien hoe ze dat doen.
IMG_2581.JPG

Dit is van nu ( een week in het nest ). Je kan ook mooi de nieuwe eitjes zien. Ik heb nog plannen voor over een maandje ,maar eerst moet de verbouwing klaar zijn. Ik heb veel inspiratie op gedaan van de blog van other en Danieldewoeste. Ik wil dus over een maand ook zo een bakje er omheen gaan maken net zoals other dat had gedaan. De mieren die zijn lekker actief ,maar ik heb nu even de buiten wereld er af gehaald omdat ze daar niet kwamen en omdat het niet paste op de plek waar ze nu staan ( tijdelijk plekje beneden gekregen in verband met de verbouwing)
IMG_2565.JPG

Nog even een totaal platje van het hele nest.
Bedankt voor het lezen.
Ik hoor graag wat jullie er van vinden en of jullie nog vragen hebben.
Vragen en opmerkingen kan hierhttp://www.antforum.nl/viewtopic.php?f=31&t=9746
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Lasius niger
Messor barbarus viewtopic.php?f=74&t=9745
Formica fusca
Camponotus vagus
Aphaenogaster dulcuneae
Pheidole pallidula
Camponotus albosparsus

de natuur haast zich niet maar toch is alles al af

Terug naar “Messor”