Messor barbarus (Shadowsong)

Alle Messor kolonies van de leden
Shadowsong
Lid
Berichten: 155
Lid geworden op: 01 november 2007
Gender:
Leeftijd: 39

Messor barbarus (Shadowsong)

Bericht door Shadowsong »

Hier zal ik mijn Messor Barbarus kolonie bespreken die ik van Mika hebt gekocht.

Ze zijn gisteren aangekomen bij de buren :lol: en die vielen omver toen ze te horen kregen dat er mieren in zaten,
hehe. De post is hier niet erg effectief, wij krijgen regelmatig elkaars post aan doordat iedereen hier het nummer 1 heeft. Nochtans staat er altijd 1a, 1d enzovoort bij, maar ok sommige postbodes zullen niet al te slim zijn of gewoon lui :roll: .

Voor de rest zijn ze goed aangekomen, geen doden ofzo ;). Ik heb men buizen nest weer opgeknapt waar ik ook men Lasius niger en PP heb in groot gebracht. Deze setup heeft al elke keer succes gehad en ik hoop dat dit deze keer ook weer geld :D .
Ze zitten in hun origineel buisje in de buitenwereld,
met toegang tot een buisje naast warmte mat en een buisje zonder warmte mat.
In de buitenwereld zelf is het droog, dus ik denk dat deze setup eigenlijk altijd genoeg keuze
laat aan de miertjes om zich te plaatsen waar ze het liefst willen.

Er is blijkbaar al een "major", maar ik zou hem eerder een "medium" noemen :lol: ,
hij is wel opvallend agressiever als de rest, wel mooi zo'n grotere. De gyne is echt gigantisch in mijn ogen, echt wow :shock: . Voor de rest is heel de kolonie al heel actief alles aan het verkennen, 4 fruitvliegjes hebben ze al opgegeten en zodra ik tijd heb ga ik voor wat zaden zorgen + constant fruitvliegjes zolang ze die aan pakken.

Zover mijn eerste tekstje over men nieuwe Messor barbarus kolonie,
dank je Mika ;).

Bespreking.
Plaats reactie