Messor Barbarus (Gortello)

Alle Messor kolonies van de leden
Gebruikersavatar
Gortello
Lid
Berichten: 866
Lid geworden op: 27 maart 2010
Locatie: Winterswijk, Nederland
Gender:
Leeftijd: 28
Contacteer:

Re: Messor barbarus (Gortello)

Bericht door Gortello »

Ze zijn ondertussen in winterslaap aan het gaan, vorig jaar hebben ze overgeslagen. Dus ze zouden zonder kunnen, ik gok het er alleen niet op om dit 2 jaar achter elkaar te doen.
Gebruikersavatar
Gortello
Lid
Berichten: 866
Lid geworden op: 27 maart 2010
Locatie: Winterswijk, Nederland
Gender:
Leeftijd: 28
Contacteer:

Re: Messor barbarus (Gortello)

Bericht door Gortello »

Heb de kolonie in een nieuw nest verplaatst na het afronden van de winterslaap. Ondertussen is dit al weer even geleden, maar ik spot helaas nog steeds geen broed. Ze verwerken gelukkig wel zaden dus ik heb hoop.
Gebruikersavatar
Gortello
Lid
Berichten: 866
Lid geworden op: 27 maart 2010
Locatie: Winterswijk, Nederland
Gender:
Leeftijd: 28
Contacteer:

Re: Messor barbarus (Gortello)

Bericht door Gortello »

Net als bij mijn C. vagus kolonie merk ik dat de kolonie niet echt groeit. Ik vermoed dat dit komt omdat ik nu de kolonie van boven verwarm en daardoor de warmte niet goed het nest in komt wat je bij buisjes wel hebt. Daarom krijgen ze vandaag ook weer een buizen nest tot ik een betere opstelling heb gevonden voor dit probleem. Foto's volgen zodra ik men mobiel binnen heb, want dan hoop ik weer beter foto's te kunnen maken dan met mijn ipod.
Gebruikersavatar
Gortello
Lid
Berichten: 866
Lid geworden op: 27 maart 2010
Locatie: Winterswijk, Nederland
Gender:
Leeftijd: 28
Contacteer:

Re: Messor Barbarus (Gortello)

Bericht door Gortello »

Zoals hiervoor gezegd de beloofde foto's:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Gortello
Lid
Berichten: 866
Lid geworden op: 27 maart 2010
Locatie: Winterswijk, Nederland
Gender:
Leeftijd: 28
Contacteer:

Re: Messor Barbarus (Gortello)

Bericht door Gortello »

Lijkt niet zo vlot te groeien, maar er is broed genoeg aanwezig en ze zijn gewoon super om naar te kijken. Wel hoop ik op een nieuwe lading majors, die zijn toch wel het meest fascinerend. Verder hebben ze sinds dit weekend 2 buisjes echt in gebruik voor broed, de kamers voor zaden worden hierbij dus niet meegerekend.
DSC_0179.jpg
DSC_0178.jpg
DSC_0103.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Gortello
Lid
Berichten: 866
Lid geworden op: 27 maart 2010
Locatie: Winterswijk, Nederland
Gender:
Leeftijd: 28
Contacteer:

Re: Messor barbarus (Gortello)

Bericht door Gortello »

Gebruikersavatar
Gortello
Lid
Berichten: 866
Lid geworden op: 27 maart 2010
Locatie: Winterswijk, Nederland
Gender:
Leeftijd: 28
Contacteer:

Re: Messor barbarus (Gortello)

Bericht door Gortello »

Heb ze woensdag in winterslaap gedaan, vreemd genoeg zijn ze door de kou actiever geworden. Dus ik houd ze een beetje in de gaten en voer ze toch nog maar gewoon bij.
Gebruikersavatar
Gortello
Lid
Berichten: 866
Lid geworden op: 27 maart 2010
Locatie: Winterswijk, Nederland
Gender:
Leeftijd: 28
Contacteer:

Re: Messor Barbarus (Gortello)

Bericht door Gortello »

Vanaf hier ga ik verder met een mijn nieuwe M. barbarus blog, verder ga ik deze blog combineren met Messor hesperius.
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________



Heb sinds kort weer een M. barbarus in mijn bezit, met dank aan GvG. Verder heb ik al wat langer M. hesperius in huis van Ants Kalytta. Laatst genoemde krijgt
in de toekomst een groot zandnest net als mijn C. vagus, M. barbarus wil ik een nest voor gaan maken waarop ik ze zo goed mogelijk in het nest kan
bekijken, maar toch praktisch is in houden.
Gebruikersavatar
Gortello
Lid
Berichten: 866
Lid geworden op: 27 maart 2010
Locatie: Winterswijk, Nederland
Gender:
Leeftijd: 28
Contacteer:

Re: Messor barbarus (Gortello)

Bericht door Gortello »

Messor barbarus gyne lag deze week helaas op haar rug, misschien ook last gehad van de hitte. Wel vreemd omdat ze gewoon naar een koeler deel zouden kunnen lopen als ze dit wouden. Binnenkort maar weer eens opzoek naar een nieuwe kolonie.
Plaats reactie