Messor Barbarus (Sidewalker)

Alle Messor kolonies van de leden
Plaats reactie
Sidewalker
Lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 03 februari 2015
Gender:
Leeftijd: 34

Messor Barbarus (Sidewalker)

Bericht door Sidewalker »

De kolonie is gisteren binnengekomen, en ben meteen bezig gegaan met het inrichten van de antfarm, op dit moment hou ik ze nog even in het reageerbuisje die ik in de antfarm heb gelegd.
En de arena heb ik nog niet aangesloten is een 30x20 dus ook wel erg groot nu. vandaag bij de terrariumwinkel een warmtematje gekocht was maar 8 euro (7W) en fruitvliegjes.
Heb wel in de zand/leem grond al een kuiltje gemaakt van een 0,5cm doorsnee en 3cm diep en aan de onderkant het kuiltje wat breder gemaakt 2cm. Ik hoop dat ze de koningin hier
naar over zullen plaatsen en dan van daaruit verder zullen graven. Als ik hier foto's wil plaatsen moet dat waarschijnlijk via een externe site toch?
Sidewalker
Lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 03 februari 2015
Gender:
Leeftijd: 34

Re: Messor barbarus (Sidewalker)

Bericht door Sidewalker »

Vanavond bezig geweest om de gyne te verhuizen ik weet het ben te ongeduldig :roll: maar heb eerst een beetje gezocht hoe mensen dit doen. Zelf heb ik de lamp van mijn telefoon gebruikt
die bovenop mijn farm gelegd zodat de lamp achter op het buisje scheen waar de gyne in zat. Het buisje voor het holletje gelegd wat ik al had voorbereid en het toen met rust gelaten.
Na ongeveer een uur toen alle tien de werkers de farm goed hadden doorzocht vonden ze dat het holletje toch een betere plek is, en kwamen ze de koningin halen. Heb toen het reageerbuisje
verwijderd en een kleiner buisje met water voor ze neergelegd en ze toen met rust gelaten. En nu kijken of ze er morgen nog zitten. :D :D :D
maykel
Lid
Berichten: 69
Lid geworden op: 08 maart 2014
Locatie: boxtel
Gender:
Leeftijd: 43
Contacteer:

Re: Messor barbarus (Sidewalker)

Bericht door maykel »

Ik doe foto's toevoegen door middel van de bijlage toevoegen optie onder aan het scherm als je een reactie plaatst.

Misschien is het ook makkelijk om een vragen en opmerkingen blogje te maken, dan blijft je blog over de kolonie 'schoon' van opmerkingen van anderen 8-)
Formica Cunicularia
Messor Barbarus
Lasius Niger (gyne gevangen in eigen achtertuin)
Apis mellifera carnica (6 volken)
Sidewalker
Lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 03 februari 2015
Gender:
Leeftijd: 34

Re: Messor barbarus (Sidewalker)

Bericht door Sidewalker »

voor vragen en antwoorden http://www.antforum.nl/viewtopic.php?f=31&t=7999

Bij deze ook twee foto's
IMAG6316.jpg
Achter het kartonnetje zit het nestje wat ik had voorbereid en waar ze gisteren met een beetje hulp ingetrokken zijn.
IMAG6317.jpg
Zelf een kleiner buisje met water er in gelegd zon grote reageerbuis vind ik niks, in het midden ook de toegang tot het nest.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Sidewalker
Lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 03 februari 2015
Gender:
Leeftijd: 34

Re: Messor barbarus (Sidewalker)

Bericht door Sidewalker »

Op de vorige foto is te zien dat er vocht op de ramen neerslaat en daardoor weinig zicht meer heb in de bak. ik heb nu op de twee uiteinden in plaats van dichte afsluitingen
een dunne zakdoek gespannen en vastgezet met elastiekjes voor meer lucht toevoer en vocht afvoer en het lijkt te werken :D :D :D
Plaats reactie