Messor Barbarus (Nibbors)

Alle Messor kolonies van de leden
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Nibbors
Lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 29 juli 2015
Gender:
Leeftijd: 34

Messor Barbarus (Nibbors)

Bericht door Nibbors »

Afbeelding

Mijn eerste blog en mijn eerste kolonie! De Messor Barbarus is binnen gekomen en dit is hen tijdelijke verblijf. Alles zag er tot nu toe goed uit. Geen overledenen tijdens de reis (voor zover ik kon zien) en ze lijken vrij actief.

Ik heb een talklaag langs de rand gemaakt en ik hoop dat dit voldoende is. Tot op heden lijken ze moeite met de randen te hebben, maar dit kan in de toekomst natuurlijk nog problemen opleveren. Ik heb water gebruikt en het in de zon laten drogen. Dit is het resultaat:

Afbeelding


Afbeelding
De mieren zijn al vrij actief bezig met de zaden die er liggen, dus dit lijkt me positief. De gyne zag er actief uit, maar blijft natuurlijk veilig in de reageerbuis, waar ik een zilverfolie overheen gedaan heb. Dit zodat de Gyne rustig aan kan doen en geen last heeft van me. Ik geniet ondertussen van de drukke werksters die zaadjes ophalen en blijkbaar wel druk op zoek zijn naar een weg naar buiten getuige het getuimel dat ik soms van ze zie. Ik hoop dat dit het begin van een leuke hobby zal worden.

Album van vandaag:

Voor vragen/tips/opmerkingen, KLIK HIER!
Gebruikersavatar
Nibbors
Lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 29 juli 2015
Gender:
Leeftijd: 34

Re: Messor Barbarus (Nibbors)

Bericht door Nibbors »

Zojuist heb ik een arena binnen gekregen. Ik heb daarbij de kans gegrepen om even te kijken bij de Gyne en de mieren. Ik zie geen eitjes o.i.d. dus ik hoop wel dat dat goed gaat. De gyne bewoog nog wel, maar leek zich te storen aan het plotselinge licht. Ik heb ze dan ook maar zo snel mogelijk met rust gelaten.

Wat foto's:

Afbeelding
Geen eitjes, wel activiteit. Ik zie er maar zelden meer dan 2 in de buitenwereld.

Afbeelding
De huidige set-up. Ytong nest in de achtergrond, voor later gebruik. Nu zal ik het zoveel mogelijk met rust laten voor de komende 2 weken om te zien of er dan wat gebeurt :)

Is het een probleem dat het buisje iets schuin is? Tips en opmerkingen:HIER
Gebruikersavatar
Nibbors
Lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 29 juli 2015
Gender:
Leeftijd: 34

Re: Messor Barbarus (Nibbors)

Bericht door Nibbors »

Extra Mini-Update:

Vanochtend gelijk even gecontroleerd of ze niet uit de nieuwe arena ontsnapt waren. Ik zag dat er ineens 3 werksters zeer druk bezig waren en dat bijna alle zaadjes opgehaald waren. Zo actief waren ze nog niet eerder geweest. Misschien dat dit positief nieuws is. Ik zal ze vandaag weer een fruitvliegje aanbieden als ik terug ben van werk en kijken hoe lang dit duurt. Hoe moet ik de fruitvliegjes bewaren trouwens? In de vriezer? Wat kan ik mijn vriendin vertellen m.b.t. hygiene hiervan?
Danieldewoeste
Lid
Berichten: 71
Lid geworden op: 16 juni 2015
Locatie: Onbekend
Gender:
Leeftijd: 48
Contacteer:

Re: Messor Barbarus (Nibbors)

Bericht door Danieldewoeste »

ja beste is in de vriezer,krekels kun je ook aanbieden als ze bevroren zijn maat 1 bij het begin
als je ze niet in vriest kunnen er mijten ontstaan
Plaats reactie