Messor Wasmanni (RJ)

Alle Messor kolonies van de leden
RJ
Lid
Berichten: 298
Lid geworden op: 28 maart 2016
Gender:
Leeftijd: 33

Messor Wasmanni (RJ)

Bericht door RJ »

Update 12.06.2016

Op 31.05.2026 heb ik deze Messor Wasmanni kolonie overgenomen van Gvg.

Zoals ik bij mijn Lasius niger meegemaakt had was ook deze Wasmanni kolonie uitstekend ingepakt door Gvg en zijn ze heel goed aangekomen! De koningin leek ook erg rustig te zijn!

De kolonie telde bij binnenkomst 5 werksters waarvan 1 media deze is zeker beduidend groter als de andere! Ik heb ze bij binnenkomst bekeken en verder met rust gelaten omdat ik de dag erna slangen binnenkreeg om ze aan te kunnen sluiten op hun buitenwereld!

Zo gezegd heb ik ze de dag na binnenkomst aangesloten op hun eigen buitenwereld met een extra buisje waar dan het warmtematje tussen ligt. Verder wat zaadjes in de buitenwereld en een fruitvliegje.

De dag hierna zag ik helaas dat er 1 werkster overleden was waarschijnlijk toch teveel stress van de reis. Vrijwel gelijk zag ik ook 2 bijna volgroeide naaktpoppen tussen de 2 buisjes op het warmtematje liggen! Dus ik verwachte toch een kleine groei in de kolonie!

Vandaag weer eens gekeken in het nest! Deze kolonie telt nu 6werksters waarvan 1 media, 1 naaktpop en 2 grote larven wat kleinere larven en volgens mij ook wat eitjes maar daar liggen alle larven overheen! Dus weet ik niet 100% zeker maar het lijkt me wel! Niet zoveel als bij de Lasius niger maar toch elke groei is mooi!

Verder heb ik ze in 2 weken wel 2 fruitvliegen gegeven die hebben ze het nest in geslepen maar die liggen nog in het slangetje naar het nest toe..

Hieronder wat foto's..
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
Vragen reacties:
http://www.antforum.nl/viewtopic.php?f=31&t=8996
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Met vriendelijke groet,
RJ


1x Messor barbarus 20 werksters
1x Lasius flavus 40 werksters
Plaats reactie