Myrmica Rubra (Voske)

Alle Myrmica kolonies van de leden
Plaats reactie
Voske
Lid
Berichten: 64
Lid geworden op: 11 april 2013
Gender:
Leeftijd: 27

Myrmica Rubra (Voske)

Bericht door Voske »

Vorige week is mijn allereerste mierenkolonie binnengekomen! :D
Ik ga ze gebruiken voor een eindwerk van volgend jaar daarom begin ik er nu alvast mee zodat ik een mooie kolonie heb tegen volgend jaar, de kolonie bevat nu 1 koningin en ongeveer 60-70 werksters en een 20-30 tal eitjes en een paar larfjes dat ik heb gezien. Ik had ze besteld via Kalytta, Een vrijdag ervoor besteld, maandag verzonden en vrijdag heel aangekomen. Het enige probleem is dat ze helemaal niets lijken te eten, suikerwater drinken ze volop maar de spinnen die ik erin gooi eten ze niet :(

Vragen en opmerkingen: http://www.antforum.nl/viewtopic.php?f=31&t=6934 Offtopic: (Toegevoegd, was ik vergeten)

2 foto's:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Voske op 12 jul 2013, 14:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Voske
Lid
Berichten: 64
Lid geworden op: 11 april 2013
Gender:
Leeftijd: 27

Re: Myrmica rubra (Voske)

Bericht door Voske »

Goed nieuw! :D Ik had er eergisteren een motje ingegooid en die aten ze vandaag op.
Voske
Lid
Berichten: 64
Lid geworden op: 11 april 2013
Gender:
Leeftijd: 27

Re: Myrmica rubra (Voske)

Bericht door Voske »

Ik keek vandaag weer eens eventjes zoals gewoonlijk en zag dat er bij een van de eerste mieren die uitgekomen waren en mannetje zat. foto's volgen later nog maar waarschijnlijk in mindere kwaliteit want ik heb niet zo'n goed fototoestel.
Voske
Lid
Berichten: 64
Lid geworden op: 11 april 2013
Gender:
Leeftijd: 27

Re: Myrmica rubra (Voske)

Bericht door Voske »

Zoals beloofd de foto's
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Voske
Lid
Berichten: 64
Lid geworden op: 11 april 2013
Gender:
Leeftijd: 27

Re: Myrmica rubra (Voske)

Bericht door Voske »

Het gaat zeer goed met de kolonie! Het enige wat ik raar vind op het moment is dat er een miertje contant bezig is het kleine drinkbakje waarin ik voor de eerste keer sinds gisteren honingwater heb gestopt vol zit te steken met het zand dat in de outworld ligt. Het is maar een miertje die er nu toch al wel even mee bezig is, iemand een verklaring?
Voske
Lid
Berichten: 64
Lid geworden op: 11 april 2013
Gender:
Leeftijd: 27

Re: Myrmica rubra (Voske)

Bericht door Voske »

De kolonie is mooi gegroeid :)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Voske
Lid
Berichten: 64
Lid geworden op: 11 april 2013
Gender:
Leeftijd: 27

Re: Myrmica rubra (Voske)

Bericht door Voske »

De kolonie is na de winterslaap weer goed aangegroeid dus besloot ik een Ytong nest voor ze te maken.

Ik ben de blok gaan halen maar vond deze net iets te groot dus heb hem in 2 gezaagd, zo kan ik altijd nog een 2de nest maken.
Voor het uitkerven heb ik een schroevendraaier en een beitel gebruikt. (Ik vond niets beters op dat moment :P)
Ytong.JPG
Vervolgens heb ik de blok aangesloten op de glazen bak waar ze nu inzitten. Het aansluiten was een heel gedoe want de slang wou niet echt meewerken en kwam elke keer los maar na een tijdje lukte het me toch het goed te bevestigen zodat er geen mieren konden ontsnappen.
Ytong 016.JPG
Na 2 uur zag ik dat er al een stuk of 50 mieren in het blok aanwezig waren! Ik hoop dat ze snel verhuizen.
Het bevochtigen met dit blok wordt nog even kijken hoe vaak enzovoort maar dat wordt vast geen probleem!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Plaats reactie