Pheidole pallidula (Imvarda)

Alle Pheidole kolonies van de leden
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Imvarda
Lid
Berichten: 66
Lid geworden op: 29 augustus 2009
Locatie: Qingdao, China
Gender:
Leeftijd: 38

Pheidole pallidula (Imvarda)

Bericht door Imvarda »

Hallo iedereen!

Ik heb deze Pheidole pallidula van Unexisted gekocht een aantal weken geleden.
Ik was niet van plan een blog te beginnen maar ik zie er geen kwaad in, ook als ik lange tijden niks zal posten dat lijkt hier niet veel uit te maken !

Ik heb de mieren ontvangen in een ferrero rocher bakje met buisje. Ik heb deze eerst zo gehouden en vervolgens heb ik ze naar een ytong nest verhuisd (licht op de buis, ytong vochtig en in de warmte, deden ze verder zelf).

Ik voer ze fruitvliegen, maden, meelwormen en kakkerlakken, dit is mijn eerste serieuze mieren poging dus ik heb geen idee hoeveel ik moet geven (ik overvoed ze volgens mij).
Op het acryl glas over het nest ligt de warmtemat (daartussen ligt nog een theedoek), ik weet niet precies hoe warm het is maar ik schat vrij heet (30+ graden).
Bevochtigen gebeurt dagelijks.

Hier twee videos die ik op youtube heb gezet, deze zijn ook de reden dat ik toch maar een blog gemaakt heb want ik wist niet zo goed waar ik ze anders moest plaatsen.
Ze zijn niet van hele goede kwaliteit en vooral die aan de linkerkant duurt even voordat de wazigheid weggaat.


Videos door m'n vriendin gedaan :P

PS: Ik woon nu 4 jaar in Engeland, Nederlands spreek ik bijna nooit eigenlijk, hopelijk schrijf ik dat nog wel goed :)

Vragen of opmerkingen, graag hier.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Imvarda
Lid
Berichten: 66
Lid geworden op: 29 augustus 2009
Locatie: Qingdao, China
Gender:
Leeftijd: 38

Re: Pheidole pallidula (Imvarda)

Bericht door Imvarda »

Aangezien ik momenteel ik alleen maden en meelwormen kan geven, heb ik af en toe een beetje geexperimenteerd met wat ander voedsel, zo hebben ze af en toe interesse in halve druiven die ik neerleg.

Nou maak ik me dus zorgen aangezien ik tot volgende week vrijdag geen fruitvliegen kan geven of ander voedsel.

Ik was wat brood met brie aan het eten en ik dacht, laat ik dat proberen.
Hier een foto:

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Imvarda
Lid
Berichten: 66
Lid geworden op: 29 augustus 2009
Locatie: Qingdao, China
Gender:
Leeftijd: 38

Re: Pheidole pallidula (Imvarda)

Bericht door Imvarda »

Onvoorstelbaar veel gegroeid sinds ik ze laatst gezien heb een paar weken geleden, ik ben nu 3 weken in Nederland dus ik zal eens wat foto's / updates plaatsen.

In de eerste post is te zien dat ze drie kamers hebben in hun ytong nest, 1 daarvan werd toen net gevuld toen ik het nest maakte. Nu zitten alle 3 kamers vol met ze en 1 helemaal vol broed!

Morgen zal ik een nieuw Ytong nest gaan maken, ik heb een dremel gekocht met wat verschillende frezen, dus ben benieuwd hoe dat gaat vergeleken met de bijtel!

Ook zal ik dit keer siliconen kit ipv montage kit gebruiken, hopelijk geen ontsnappingen meer onder het glas door daarna!

Morgen wat foto's misschien (sowieso deze week.)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Imvarda
Lid
Berichten: 66
Lid geworden op: 29 augustus 2009
Locatie: Qingdao, China
Gender:
Leeftijd: 38

Re: Pheidole pallidula (Imvarda)

Bericht door Imvarda »

Hier wat foto's van het nieuwe Ytong nest dat ik gemaakt heb, deze even met haast gemaakt voor Unexisted op MSN :P dus ze zijn niet geweldig (het is donker inmiddels).

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Overtollig siliconenkit gebruik vanwege extreem irritante mieren die er alles aan doen om uit hun nest te breken!

Morgen komen mijn 2 nieuwe hittematjes ook aan die ik van Ter.nl heb besteld, daardoor zal ik het hele ytong nest kunnen bedekken zodat de condens rechts verdwijnt!

Hoop dat het valt te zien.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Imvarda
Lid
Berichten: 66
Lid geworden op: 29 augustus 2009
Locatie: Qingdao, China
Gender:
Leeftijd: 38

Re: Pheidole pallidula (Imvarda)

Bericht door Imvarda »

Hier een korte video zodat je een idee krijgt hoe het er nu uitziet.

Enjoy.



Kwaliteit is wel een stuk minder op youtube :(

Kritiek / complimenten / vragen, graag hier.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Imvarda
Lid
Berichten: 66
Lid geworden op: 29 augustus 2009
Locatie: Qingdao, China
Gender:
Leeftijd: 38

Re: Pheidole pallidula (Imvarda)

Bericht door Imvarda »

Niet zo heel interessant maar hier een foto van het aantal fruitvliegen dat ik ze 2x per dag geef momenteel. Ik koop om de 2 - 3 weken twee bakken fruitvliegen en die bewaar ik in het donker op kamer temperatuur.

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Imvarda
Lid
Berichten: 66
Lid geworden op: 29 augustus 2009
Locatie: Qingdao, China
Gender:
Leeftijd: 38

Re: Pheidole pallidula (Imvarda)

Bericht door Imvarda »

Even een mini update, geen foto's / video want het ziet er nog hetzelfde uit, zijn er alleen veeeel meer.


Zoals ik zei, zijn er nu veel meer, gaat erg goed en het is verbazend hoe snel het groeit. In het begin zag je in de buitenwereld af en toe een tiental in verscheidene plaatsen lopen, nu is het 1 groot oppervlakte van mieren overal.

Ik voer ze nu fruitvliegen dagelijks nog, maar dit is niet meer bij te houden dus ik ga van Floris kakkerlakken bestellen (B. Dubia) en dat komt dan wel goed.

Momenteel geef ik ze ook hondenvoer (heb net 2 honden in huis :D ), van dat Caesar vlees, nadat ik de hond gevoert heb dan haal de rest van het vlees van de vork af en geef ik aan de mieren, dat is dan een flinke stapel meestal (opzettelijk) maar dat is dan na een uur of 2 helemaal verdwenen.

Om nog even terug te komen op het zaad, ik moet dat nu dagelijks bijvullen want dat wordt gelijk het nest ingenomen en dan zijn ze met z'n allen om het zaad heen het open te maken ofzo. Ook gaf ik ze af en toe wat suikerwater maar dat doe ik later wel met het echte spul, zal binnenkort eerst verhuizen.

Heb inmiddels een veel te grote warmtemat van ter.nl, nu heb ik dus helemaal nergens vocht in het nest en gebruiken ze het waterbuisje in de buitenwereld ook veel meer. Geen last van ontsnappingen gelukkig dus dat gaat wel goed, ook al is het een beetje verontrustend dat ze nu in grote getallen steeds op de randen van de buitenwereld lopen ook.

Sorry voor mijn slechte taal/structuur maar ik kan het beter in het Engels.

mvg,

Mark
Afbeelding
Gebruikersavatar
Imvarda
Lid
Berichten: 66
Lid geworden op: 29 augustus 2009
Locatie: Qingdao, China
Gender:
Leeftijd: 38

Re: Pheidole pallidula (Imvarda)

Bericht door Imvarda »

Zoals ik al meldde voer ik ze nu vooral veel hondenvoer.

Hier een foto van het resultaat:

Afbeelding

Beetje wazig maar je krijgt een idee hoe ze het omringen.

-edit-

Wat je daar ziet is ongeveer na 30 minuten - 60 minuten het nest in verdwenen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Imvarda
Lid
Berichten: 66
Lid geworden op: 29 augustus 2009
Locatie: Qingdao, China
Gender:
Leeftijd: 38

Re: Pheidole pallidula (Imvarda)

Bericht door Imvarda »

Komen nu gevleugelde mieren naar buiten, ben benieuwd wat die gaan doen.
Afbeelding
Plaats reactie