Pheidole Nodus (Don19542)

Alle Pheidole kolonies van de leden
Plaats reactie
don19542
Lid
Berichten: 109
Lid geworden op: 23 april 2010
Locatie: Almere
Gender:
Leeftijd: 37

Pheidole Nodus (Don19542)

Bericht door don19542 »

Ik besloten ook over mijn pheidole nodus maar een blog bij te gaan houden.
Ik heb ze via unexisted kunnen krijgen en ik heb ze nu in hun reageerbuis in de buitenwereld liggen. Ik heb al wel een y-tong nest er aan vast zitten en daar hebben ze al met heel wat miertjes in rond gelopen :)
Ik kan nogal moeilijk een schatting maken, maar zeg rond de 40 werksters en zo'n 20 majors.
Er ligt ook al een hoopje broed in het buisje.
Ik zal nog foto's gaan maken, maar die zullen niet bijzonder scherp zijn zeg ik alvast.

Voor vragen en opmerkingen kan je hier terecht.
actueel:
2x Lasius niger
1x Messor barbarus
1x Pheidole yeensis
1x Crematogaster scuttelaris
1x Paratrechina longicornis
Verleden:
Pheidole pallidula
Camponotus barbaricus
Lasius niger
Messor barbarus
Pheidole noda
Odontoponera transversa
don19542
Lid
Berichten: 109
Lid geworden op: 23 april 2010
Locatie: Almere
Gender:
Leeftijd: 37

Re: Pheidole Nodus (Don19542)

Bericht door don19542 »

Even een korte update...
De mieren zijn al verhuisd naar het y-tong nest en er ligt redelijk wat broed :D
Een vervelend iets is dat ik het nest in tweeën had gedeeld, maar die kleine miertjes komen er toch nog doorheen, dus ik hoop maar dat ze hun afval netjes buiten neerleggen.
Ik zal binnenkort proberen om wat foto's te uploaden.
actueel:
2x Lasius niger
1x Messor barbarus
1x Pheidole yeensis
1x Crematogaster scuttelaris
1x Paratrechina longicornis
Verleden:
Pheidole pallidula
Camponotus barbaricus
Lasius niger
Messor barbarus
Pheidole noda
Odontoponera transversa
don19542
Lid
Berichten: 109
Lid geworden op: 23 april 2010
Locatie: Almere
Gender:
Leeftijd: 37

Re: Pheidole Nodus (Don19542)

Bericht door don19542 »

Tot zover gaat alles goed. Er ligt een heel hoopje broed, ik denk zeker een stuk of 60 coconen inmiddels.
Ik was even bang dat ze hun afval niet naar buiten zouden brengen, maar inmiddels heb ik ze wel wat afval naar buiten zien brengen. Niet echt dat er sprake is van een nette afvalhoop zoals bij mijn Odontoponera's want ze gooien het echt overal neer in de buitenwereld. Maarja het ligt in ieder geval buiten :D
Wat kan deze soort bunkeren trouwens, niet normaal gooi en er 2 krekels in maatje 6 en binnen een 10 minuten liggen die allebei in het nest en een dag later zie je geen krekel meer...
Het is echt een leuke soort om naar te kijken omdat ze toch best veel actief zijn. Met name tijdens hun etenstijd is het echt leuk om te zien met wat van gemak zij een grote krekel mee zeulen.
Ik hoop dat het broed binnenkort uitkomt en dat de gyne nog eens flink aan de leg gaat binnenkort.
Ik zal in ieder geval proberen een dezer dagen wat foto's te uploaden. Druk druk druk heh dat leven...
actueel:
2x Lasius niger
1x Messor barbarus
1x Pheidole yeensis
1x Crematogaster scuttelaris
1x Paratrechina longicornis
Verleden:
Pheidole pallidula
Camponotus barbaricus
Lasius niger
Messor barbarus
Pheidole noda
Odontoponera transversa
Plaats reactie