Pheidole pallidula (Jeffrey432)

Alle Pheidole kolonies van de leden
Plaats reactie
Gebruikersavatar
jeffrey432
Lid
Berichten: 1127
Lid geworden op: 06 juni 2009
Locatie: Emmen
Gender:
Leeftijd: 30

Pheidole pallidula (Jeffrey432)

Bericht door jeffrey432 »

Ik heb de hobby ook weer opgepakt en nu een paar dagen deze soort in bezit, en wauw wat zijn ze klein zeg!
De kolonie heeft nu ongeveer 10+ werksters, en eitjes en larfjes kan ik helaas niet tellen omdat ze het mooi in een hoekje hebben verstopt waar ik het niet kan zien in.

Ze zitten momenteel nog in het buisje waarin ik ze heb aangekregen en heb het buisje aangesloten aan een vierkant acryl buiten wereldje.

En hier graag de vragen en opmerkingen.
2x Lasius Niger
Gebruikersavatar
jeffrey432
Lid
Berichten: 1127
Lid geworden op: 06 juni 2009
Locatie: Emmen
Gender:
Leeftijd: 30

Re: Pheidole pallidula (Jeffrey432)

Bericht door jeffrey432 »

Kolonie groeit goed zo te zien alleen weet niet zeker of het testbuisje te vochtig is of niet iemand enig idee?
Dit is momenteel hun leefgebiedje, voor het nest ligt een testbuisje met een lasius niger gyne:
20150806_224339.jpg
20150806_224449.jpg
20150806_224339.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
2x Lasius Niger
Gebruikersavatar
Kegge
Lid
Berichten: 732
Lid geworden op: 11 oktober 2014
Locatie: Den Haag
Gender:
Leeftijd: 55

Re: Pheidole pallidula (Jeffrey432)

Bericht door Kegge »

De condensdruppels moet je zien te voorkomen/verwijderen. De druppels zijn groot genoeg om een werkster in te laten verdrinken. De simpelste oplossing is kleine gaatjes te steken in het plastic slangetje met een naaldje. Dat werk bij mij feilloos.
"... the mystery of life isn't a problem to solve but a reality to experience." ~ Frank Herbert in Dune, 1963
Gebruikersavatar
jeffrey432
Lid
Berichten: 1127
Lid geworden op: 06 juni 2009
Locatie: Emmen
Gender:
Leeftijd: 30

Re: Pheidole pallidula (Jeffrey432)

Bericht door jeffrey432 »

Weer even een update van de Pheidole Pallidula!

Het gaat er hartstikke goed mee, en groeien opzich vrij snel in aantal en al een paar mooie Majors in de kolonie er bij lopen.
Vandaag ook even een filmpje gemaakt van de kolonie hoe ze een dikke kruisspin aan het op eten zijn.


Vragen en opmerkingen
2x Lasius Niger
Plaats reactie