polygyne Pheidole pallidula

Alle Pheidole kolonies van de leden
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hertcerf
Lid
Berichten: 411
Lid geworden op: 01 september 2012
Locatie: Velp
Gender:
Leeftijd: 27

polygyne Pheidole pallidula

Bericht door Hertcerf »

Hierbij een blog van mijn Pheidole pallidula kolonie. Zoals sommigen wel weten ben ik mijn mieren aan het verkopen, echter houd ik deze kolonie omdat het een super gave soort is + het feit dat het een 'unieke' polygyne kolonie is.

Ik heb de 4 gynes in de kolonie al een tijdje, er komt nog een post over het 'ontstaan' van deze kolonie.

Voor nu even wat foto's van het broed. De kolonie zit in een ytong nest, echter hoop ik dat ze deze week nog verhuizen naar reageerbuisjes. Het Antstore nest is niet geschikt voor deze kleine mieren :?

Vragen en opmerkingen mogen hier!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Hertcerf
Lid
Berichten: 411
Lid geworden op: 01 september 2012
Locatie: Velp
Gender:
Leeftijd: 27

Re: polygyne Pheidole pallidula

Bericht door Hertcerf »

Er zijn nog geen aanstalten gemaakt om te verhuizen.. Hieronder een foto van grote ronde larven, dit worden zeer waarschijnlijk geslachtsdieren.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Hertcerf
Lid
Berichten: 411
Lid geworden op: 01 september 2012
Locatie: Velp
Gender:
Leeftijd: 27

Re: polygyne Pheidole pallidula

Bericht door Hertcerf »

De verhuis is begonnen! Daar ben ik erg blij mee. Waar ze na deze buisjes heengaan weet ik nog niet, ik denk wederom naar een ytong blok, maar dan zelf gemaakt. Hieronder foto's van het oude nest + buitenwereld. In deze buitenwereld liggen nu ook de buisjes.

Vragen en opmerkingen mogen hier!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Hertcerf
Lid
Berichten: 411
Lid geworden op: 01 september 2012
Locatie: Velp
Gender:
Leeftijd: 27

Re: polygyne Pheidole pallidula

Bericht door Hertcerf »

Ik ben de laatste tijd aan het experimenteren met het maken van een time-lapse. Helaas was ik ditmaal vergeten mijn mobiel op vliegtuigstand te zetten. Toen ik gebeld werd, werd de opname afgesloten.. Hieronder alsnog het resultaat, er is aardig wat vlees van de kakkerlak afgehaald.



Plaats reactie