Temnothorax nylanderi

Alle Temnothorax kolonies van de leden
Gebruikersavatar
MichaelB
Lid
Berichten: 272
Lid geworden op: 08 december 2012
Locatie: Geleen
Gender:
Leeftijd: 37

Temnothorax nylanderi

Bericht door MichaelB »

Hallo iedereen,

Al geruime tijd heb ik een kolonie Temnothorax nylanderi.
Deze heb ik ongeveer een jaar geleden besteld via de Antstore.
Ze hadden toen ongeveer 50-75 werksters, en zoals jullie wellicht al weten bevatten deze kolonies meestal maar een paar honderd werksters.
Ik heb ze destijds besteld omdat ik een soort zocht die ook met een andere soort overweg kan en ze een gevecht graag uit de weg gaan.
Uiteindelijk wil ik in een groot paludarium een mooi biotoop maken met een stuk of 2-3 mieren kolonies, springstaartjes, vissen, mooie planten, bladluisjes(als het me zou lukken) en wie weet nog veel meer.
Voor dat dit gerealiseerd kan worden ben ik wel een jaar tot anderhalf jaar verder, dit omdat ik perce een kolonie Harpegnathos Venator wil.
Ook deze kan met andere soorten samenleven. Maar is momenteel nergens te vinden.
Daarbij kost het totaal plaatje ook een behoorlijke smak geld voor je er bent!

Momenteel doet de kolonie het goed ondanks dat ik ze geen winterslaap heb geboden maar gewoon op kamer temperatuur heb gelaten.
Ze tellen nu ongeveer 125-150 werksters schat ik. Ik heb ze al een nieuw buisje aangeboden met groen schuim als afsluiting en tussenkamer.
(Nu hebben ze kurken schotjes) Mar ze zijn nog niet verhuist wellicht omdat ze niet van de kurk af willen :p

Hier een paar foto's helaas niet super scherp :(

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vragen en/ of opmerkingen? >> http://www.antforum.nl/viewtopic.php?f=31&t=7535
Lasius Niger
Myrmica Rubra
Messor Barbarus
Reticulitermes grassei
Lasius Flavus x 2
Formica Rufibarbis
Temnothorax nylanderi
Pheidole Pallidula
Nieuwste aanwinst: Diacamma Sp.
Plaats reactie