Mierendeterminatiedag in Nederland

Info over en bespreking van evenementen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mika
Teamlid
Berichten: 4245
Lid geworden op: 28 juni 2007
Locatie: Semmerzake - Gavere
Gender:
Leeftijd: 46
Contacteer:

Mierendeterminatiedag in Nederland

Bericht door Mika »

Bram Mabelis heeft me de volgende uitnodiging overgemaakt:
UITNODIGING VOOR DE DETERMINATIEBIJEENKOMST OP 19 NOVEMBER 2011 IN WAGENINGEN

Beste mensen,

Traditiegetrouw wordt er in het najaar weer een determinatiedag georganiseerd voor en door de leden. Voor de derde keer op rij wordt dit in het NME-gebouw het Groene Wiel in Wageningen gehouden. Iedereen is van harte welkom, ook introducés mogen meekomen.

Peter Boer zal de dag zelf in goede banen leiden en waarschijnlijk neemt Jap Smits een camera, laptop en projector mee om ook miertjes groot op een scherm te laten zien. Iedereen wordt uitgenodigd om zelf verzameld materiaal mee te nemen, ook buitenlandse miertjes zijn welkom. Er zal ook materiaal aanwezig zijn om te determineren.

Waar
Het adres van het Groene Wiel is Hendrikweg 14b, 6703 AW Wageningen. Op de website http://www.groenewiel.nl/route.htm staat een goede routebeschrijving. De zaal gaat om 10 uur open en om 10.30 start de determinatiebijeenkomst. In het Groene Wiel zijn zeven binoculairmicroscopen aanwezig, waarschijnlijk is het dus wel nodig dat enkele bezoekers hun eigen binoc meenemen. Voor koffie en koekjes wordt gezorgd.

Aanmelden
De deelname is gratis. Aanmelding graag door het sturen van een antwoord op dit bericht of in een nieuw bericht naar: mwg.bestuur@gmail.com. Op de dag zelf kan contact opgenomen worden (bijv. voor afmeldingen of extra route-informatie) met Jinze Noordijk op het telefoonnummer 06-14605259.
Ik denk dat het een unieke gelegenheid is voor de Nederlandse leden om kennis te maken met de Nederlandse mierenvereniging, met mierendeterminatie, en om eventueel eigen mieren te (laten) determineren.
DUCKDUCKGO!
Gebruikersavatar
mn
Lid
Berichten: 3089
Lid geworden op: 29 juli 2008
Locatie: Lint
Gender:
Leeftijd: 29

Re: Mierendeterminatiedag in Nederland

Bericht door mn »

Leuk initiatief, maar veel te ver voor mij, helaas.
Zijn er mensen die er heen gaan? Ik heb eventueel een camponotus soort uit Argentinië welke nog gedetermineerd moet worden. Mits mogelijk, ik weet niet op welke basis het determineren zal gebeuren en of soorten die redelijk onbekend zijn zullen worden gevonden. Maar het zou fijn zijn ze een naam te kunnen geven.
-Camponotus fulvopilosus
-Messor barbarus
-Pheidole pallidula
Gebruikersavatar
Phantom
Lid
Berichten: 2377
Lid geworden op: 23 augustus 2008
Locatie: Groesbeek, Gelderland
Gender:
Leeftijd: 35
Contacteer:

Re: Mierendeterminatiedag in Nederland

Bericht door Phantom »

Voor mij is het niet erg ver weg, maar ik moet zien of ik er de tijd voor kan vinden.
Gebruikersavatar
Floris
Teamlid
Berichten: 4779
Lid geworden op: 16 juli 2007
Locatie: Zwolle
Gender:
Leeftijd: 42
Contacteer:

Re: Mierendeterminatiedag in Nederland

Bericht door Floris »

Ik overweeg erheen te gaan.
🐜 Antwoorden op veel gestelde vragen zijn te vinden in de Introductie mierenhobby.
Gebruikersavatar
Elan
Lid
Berichten: 544
Lid geworden op: 12 oktober 2010
Locatie: Wageningen, NL
Gender:
Leeftijd: 37

Re: Mierendeterminatiedag in Nederland

Bericht door Elan »

Klinkt erg leuk! Waarschijnlijk geen tijd vanwege een verhuizing, maar ik houd het wel in mijn achterhoofd...
Gebruikersavatar
Floris
Teamlid
Berichten: 4779
Lid geworden op: 16 juli 2007
Locatie: Zwolle
Gender:
Leeftijd: 42
Contacteer:

Re: Mierendeterminatiedag in Nederland

Bericht door Floris »

Ik ga er niet heen.
🐜 Antwoorden op veel gestelde vragen zijn te vinden in de Introductie mierenhobby.
Meesz
Lid
Berichten: 255
Lid geworden op: 22 mei 2011
Locatie: Den Haag
Gender:
Leeftijd: 26

Re: Mierendeterminatiedag in Nederland

Bericht door Meesz »

Ahh erg jammer lijkt me erg leuk maar ik zie het nu pas :? . Zo ver is het niet voor mij naja uurtje 2 uurtjes met de auto. Mischien volgend jaar :D .
Op het moment:
-Niks.. :(
___________________________
Kolonies ooit gehouden:
Lasius niger
Myrmica rubra
Camponotus ligniperda
Acromyrmex octospinosus
Messor barbarus
Pheidole pallidula
Plaats reactie