Harpegnathos venator

Alle Harpegnathos kolonies van leden
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Leeuwenlever
Lid
Berichten: 106
Lid geworden op: 15 februari 2017
Locatie: Heusden
Gender:
Leeftijd: 22
Contacteer:

Harpegnathos venator

Bericht door Leeuwenlever »

Hoi iedereen,

Hierbij begin ik mijn eerste blog.

Mijn motivatie voor deze blog is om een goed overzicht van mijn kolonie bij te kunnen houden, en jullie ook een kijkje in mijn prachtige Harpegnathos Kolonie te geven.
Maar ook om het AntForum op te vrolijke, hierbij dus mijn eerste blog en poging tot.

Ik heb deze kolonie nu 2/3 maanden, dus ik ben er zeker van dat ik ze goed levend kan gaan houden zonder dat dat blog constant stopt.

Over deze kolonie:
Ik heb deze kolonie eind juni gekocht bij een dealer in Azië (de kolonie beschikte over 1 queen en rond de 20 werkers), na mezelf amper te hebben ingelezen ben ik begonnen met het houden van deze soort. Toen ik de kolonie binnen kreeg was ik super "Excited".
Ik ben gelijk naar de winkel gereden en heb daar een doosje maat 4/5 krekels gehaald.
Ik heb ze daarna in de meest primitieve set-up gedaan waar ze nu nog steeds in zitten.
De kolonie bevind zich in een glazen bak van 25x20x25 met daarbij een Antstore glazen deksel (Ik kan het fout hebben maar dan zal ik dit later verbeteren, ik schrijf dit vanaf mijn vader zijn huis).
Ik heb in de binnenkant een met humus gemixt met zand mix gevuld plastic bakje gelegd met een gat in de bovenkant. Mijn intentie was dat ze via dit gat onder de deksel van het bakje zouden graven. Dit idee heb ik niet zelf bedacht maar gekregen van Merijn (Bedankt Merijn! maar het heeft helaas niet gewerkt voor mij D:) :D.
Het bakje was te klein voor de set-p dus heb ik het bakje omringd met de resterende mix van gefilterd zand gemixt met kokos humus. Om de humidity zo hoog mogelijk te houden heb ik een warmte matje tegen de buiten kant geplakt, vier cm van het matje kwam onder de grond in de hoop voor de extra extra hoge humidity. In mijn ervaring ben ik er namelijk achter gekomen een zo hoog mogelijke humity bij de harpegnathos te krijgen (dit is zodat ik er zeker van ben dat ze geen problemen kunnen krijgen hiermee, dit hoeft niet perse maar dit was in het begin erg fijn na al die stress leek mij, en met succes). Na 1 week begonnen die krengen te nestelen tussen het warmte matje en het bakje die ik in het midden had gelegd. Mijn reactie hierop was om een warmte matje over de gehele lengten te plaatsen met daarbij het over grote gedeelte ondergronds. Hier waren schijnbaar de condities beter.... Inmiddels hebben ze een enorm nest tussen het bakje en het glas gegraven. (foto's volgen)

SETUP
Set-up-blog1.JPG
Set-up-blog1.2.JPG
Set-up-blog1.3.JPG
De kolonie heeft 3 weken niet constant eten kunnen krijgen i.v.m. met vakantie, dit heeft ervoor gezorgd dat de kolonie het broed moeste eten, of het broed heeft zichzelf gegeten. Hier ben ik nog niet achter kunnen komen, toch denk ik dat tweede.

Inmiddels heeft de kolonie 24/7 toegang tot maat 3/4 krekels in hun Outworld, dit heeft er voor gezorgd dat er drie gezonde larven klaar om te verpoppen liggen en nog eens dik 25 eitjes.

Wat broed foto's
Harpegnathos venator broed 1.0.PNG
Harpegnathos venator broed 1.1.PNG

voor nu is dit mijn blog 9-9-2017, Updates zullen volgen.
Vragen en opmerkingen http://www.antforum.nl/viewtopic.php?f=31&t=10614
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Leeuwenlever op 10 sep 2017, 15:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Camponotus fulvopilosus 26-1-2018 1000W1Q
Gebruikersavatar
Leeuwenlever
Lid
Berichten: 106
Lid geworden op: 15 februari 2017
Locatie: Heusden
Gender:
Leeftijd: 22
Contacteer:

Re: Harpegnathos venator

Bericht door Leeuwenlever »

ik heb vandaag een aantal mooie foto's kunnen maken van die mieren.
harpegnathos venator 2.JPG
Haregnathos venator 1.JPG
Vandaag heb ik ze voor het eerst een groene sprinkhaan uit de tuin gegeven...
Ik ben heel benieuwd hoe dat gaat :D
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Camponotus fulvopilosus 26-1-2018 1000W1Q
Gebruikersavatar
Leeuwenlever
Lid
Berichten: 106
Lid geworden op: 15 februari 2017
Locatie: Heusden
Gender:
Leeftijd: 22
Contacteer:

Re: Harpegnathos venator

Bericht door Leeuwenlever »

Kolonie is inmiddels verkocht, wou plaats maken voor nieuwe soorten..
Camponotus fulvopilosus 26-1-2018 1000W1Q
Plaats reactie