Harpegnathos venator (AntsMBS)

Alle Harpegnathos kolonies van leden
Gebruikersavatar
MBS
Lid
Berichten: 228
Lid geworden op: 23 mei 2016
Gender:
Leeftijd: 25
Contacteer:

Harpegnathos venator (AntsMBS)

Bericht door MBS »

goedemiddag allemaal,
Een week geleden kreeg ik de vraag of ik misschien interesseren had in een Harpegnathos kolonie voor een mooi prijsje.
Daar heb ik een paar nachten over geslapen en uit eindelijke toch besloten om te doen. Dit werd mijn eerste exot, en ik weet dat die stap niet super slim is. maar omdat ik al 1,5 jaar in deze hobby zit wilden ik een echte uitdaging. Toch heb ik het gedaan en heb ik snel wat informatie over deze soort opgezocht en een aquarium gaan halen op marktplaats. Na deze helemaal schoon gemaakt te hebben heb ik hier wat kokoshumus in gedaan en 2 bergen gemaakt waar ze hopelijk in gingen nestelen. Ook had ik er wat stenen in gedaan maar dit bleek uiterlijkheid niet zo een goed idee. Ik had het warmte matje tegen het glas geplakt en ongeveer afgesteld om 28 graden. Ik kreeg de kolonie binnen en alles zag het gelukkig goed uit dus heb ik de kolonie in het terrarium gedaan en de volgende dag waren ze verhuisd. maar niet naar de plek die ik natuurlijk wilden. Ze waren dus onder de stenen gaan zitten en dat wilden ik totaal niet omdat ik ze dan nooit meer kon zien. Dus heb ik het volgende gedaan. Omdat ik dus een Youtube kanaal heb en daarom dus ook voor een deel exoten heb gekocht voor de winter wilden ik ze wel kunnen filmen. dus heb ik de stenen er uit gehaald... Dit was denk ik de enigste oplossing om ze op de goede plek te krijgen. gelukkig zaten ze nu wel op de goede plek en daar was ik erg blij mee. hier een foto van de bak:
Image7.jpg
Een paar dagen later dat ze op de goede plek zaten ging ik een een kijkje nemen en wist ik niet wat ik zag.
Image8.jpg
En jaahoor de eerste 2 eitjes waren een feit! Hier was ik erg blij mee omdat ik nogal onzeker was hoe ik deze kolonie het beste kon verzorgen maar dit is natuurlijk een fanatische teken.

En weer een paar dagen later moest ik nog wat filmen voor me video die zondag online komt op het kanaal AntsMBS was er nog meer goed nieuws.
Image9.jpg
De kolonie had nu 5 eitjes en een extra kamer erbij ! dit was erg gaaf om te zien. De eerste kamer die ze hadden was ook erg diep. Ik denk wel zon 4 cm en hij was 2 cm hoog.

Dit was het weer, Ik hou jullie op de hoogte. Wil jij het hele proces zien hoe ik de het terrarium inricht en de kolonie zie graven bekijk dan de video:

Als er mensen tips hebben of vragen hoor ik het erg graag. Dit kan je hier doen: http://www.antforum.nl/viewtopic.php?f=31&t=10670
Groetjes,
AntsMBS 23-09-17
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Lasius Niger 250+-
Pheidole palidula 1500+-
Formica fusca 50+-
Camponotus foreli 2+-
Tetramorium 25+-
harpegnathos vanator 12+-
Pheidole noda 100+-
Carebara Affinis 2000+

AntsMBS Youtube kanaal
https://www.youtube.com/channel/UCQtaOo ... Tp07e_4XEw
Plaats reactie