werkers vallen koningin aan

Vragen over problemen van mierenkolonies
Plaats reactie
P2SMOKE
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 augustus 2023
Gender:

werkers vallen koningin aan

Bericht door P2SMOKE »

Hallo, een paar dagen geleden kwam ik een prachtige jonge mieren kolonie tegen in de tuin, nu had ik de uitdaging genomen om de koningin proberen uit te graven. Dit was uiteindelijk ook gelukt dus ik was super happy, maar sinds gisteren heb ik ze vanuit de testtube in een echt nest gelaten met arena. koningin was netjes verhuisd naar het nest maar eerst volgde er geen werkers dus zat ze alleen. nu kom ik vandaag uit mijn werk en was ik eerst blij om te zien dat er 2 werkers bij de koningin zaten totdat ik eens goed keek... een van die werkers heeft zijn tanden in een van de poten van de koningin gezet en laat niet meer los!!?? kan iemand mij uitleggen waarom een werker zijn eigen koningin aanvalt?? is er iets wat ik kan doen? of afwachten en hopen dat alles goed komt?? :shock:
supermiertjee
Berichten: 26
Lid geworden op: 09 februari 2024
Gender:

Re: werkers vallen koningin aan

Bericht door supermiertjee »

hmm vreemd ik zal je mischien kunnen helpen eigenlijk niet maar ik kan wel een verklaring zoeken was dat nest nog daarvoor al gebreukt van eeen andere kolonie
SASSEM
Berichten: 27
Lid geworden op: 03 mei 2020
Gender:

Re: werkers vallen koningin aan

Bericht door SASSEM »

Zijn het niet toevallig werkers uit een andere kolonie? Is de koningin ziek? Parasieten?
Plaats reactie