Beleefdheid beheerders en mods tegenover (nieuwe) leden

Suggesties of meldingen van problemen
Legendardisch
Lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 20 juli 2010
Gender:
Leeftijd: 33

Re: Beleefdheid beheerders en mods tegenover (nieuwe) leden

Bericht door Legendardisch »

ik maak dit ook mee(!) en bij mij passen die mods en admins mijn PB's en Berichten aan, ook heb ik maar 1 klein fout iets gezecht en meteen weer op me donder, ik geef daarom een tip: Vat niet alles te seriuus op. deze forum lijkt namelijk in mijn ogen niet op een forum, want ik word gedwongen om ABN te typen terwijl ik Dyslectie heb. en heb berigtje wat ik typte in het engels was fout
dit berichtje was zo

How stupid is that? Nobody will buy without the price of the ants + transport.
in die trend

En ik kreeg GELIJK op me donder over dat het fout is en dat engels niet de 1ste taal is -.-
Hoi.
Gebruikersavatar
XToF
Teamlid
Berichten: 2581
Lid geworden op: 28 juni 2007
Locatie: Gent
Gender:
Leeftijd: 42
Contacteer:

Re: Beleefdheid beheerders en mods tegenover (nieuwe) leden

Bericht door XToF »

Uit je reactie ivm je bericht in het Engels, heb ik het gevoel dat je de boodschap die Floris je heeft verstuurd verkeerd hebt opgevat. Om misverstanden te vermijden zou ik je willen aansporen het bericht nog eens na te lezen. Floris heeft naar mijn inziens de juiste actie ondernomen. Hij heeft je ervan willen behoeden dat je met je bericht de persoon aan wie je dit had gericht zou kwetsen. Je hebt het wellicht zo niet bedoeld, maar je moet weten dat het woord 'stupid' in de Engelstalige wereld als heel beledigend wordt opgevat. Verder heeft hij je hierover, naar mijn mening, correct en heel keurig ingelicht. Zoals je hieronder in het origineel bericht naar jou kunt lezen is het bovendien niet zo dat hij het had over fout Engels en/of Engels als eerste taal.

Tot slot zou ik je toch verder willen blijven aanmoedigen om je in te spannen om correct taalgebruik zo veel mogelijk te benaderen. Ik bedoel hier niet mee dat je berichten volledig correct hoeven te zijn. Van zodra de teamleden het gevoel hebben dat je moeite doet en er daardoor verbetering merkbaar is, zullen we met plezier in je berichtjes de laatste foutjes wegwerken. Je mag van ons dan ook een privéberichtje verwachten waarin we aangeven dat we je inspanningen erg appreciëren. ;)
Onderwerp: Camponotus Cruentatus
Legendardisch schreef:hmmm... without transport? how stupid is that, i think no transport = no one will buy it.
Beste Legend,

Ik heb dit bericht onzichtbaar gemaakt. Het zou als onbeleefd opgevat kunnen worden. Doordat Engels voor zowel de schrijver als de lezer niet de eerste taal is, en alle intonatie en lichaamstaal van een persoonlijk gesprek mist, zou me niet verbazen als het zo overkomt.

Groeten,
Floris
Legendardisch
Lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 20 juli 2010
Gender:
Leeftijd: 33

Re: Beleefdheid beheerders en mods tegenover (nieuwe) leden

Bericht door Legendardisch »

Tot slot zou ik je toch verder willen blijven aanmoedigen om je in te spannen om correct taalgebruik zo veel mogelijk te benaderen. Ik bedoel hier niet mee dat je berichten volledig correct hoeven te zijn. Van zodra de teamleden het gevoel hebben dat je moeite doet en er daardoor verbetering merkbaar is, zullen we met plezier in je berichtjes de laatste foutjes wegwerken. Je mag van ons dan ook een privéberichtje verwachten waarin we aangeven dat we je inspanningen erg appreciëren.
nou. ik gebruik word. en die is niet echt 100% betrouwbaar. en aan gezien ik dus dyslectie heb is het soms onmogelijk voor word om bepaalde woorden goed te filteren.

ik probeer me meer intezetten met taal. Maar het lukt niet echt, en op mijn school heb ik hulpmideltjes die ik dus thuis jammergenoeg niet heb

Dus. Ik blijf me best doen.
Uit je reactie ivm je bericht in het Engels, heb ik het gevoel dat je de boodschap die Floris je heeft verstuurd verkeerd hebt opgevat. Om misverstanden te vermijden zou ik je willen aansporen het bericht nog eens na te lezen. Floris heeft naar mijn inziens de juiste actie ondernomen. Hij heeft je ervan willen behoeden dat je met je bericht de persoon aan wie je dit had gericht zou kwetsen. Je hebt het wellicht zo niet bedoeld, maar je moet weten dat het woord 'stupid' in de Engelstalige wereld als heel beledigend wordt opgevat. Verder heeft hij je hierover, naar mijn mening, correct en heel keurig ingelicht. Zoals je hieronder in het origineel bericht naar jou kunt lezen is het bovendien niet zo dat hij het had over fout Engels en/of Engels als eerste taal.
Geaccepteerd
Hoi.
Gebruikersavatar
Phantom
Lid
Berichten: 2377
Lid geworden op: 23 augustus 2008
Locatie: Groesbeek, Gelderland
Gender:
Leeftijd: 35
Contacteer:

Re: Beleefdheid beheerders en mods tegenover (nieuwe) leden

Bericht door Phantom »

Ook al heb je dyslexie, zo'n excuus komt veel voor. Het is geen excuus om geen hoofdletters te gebruiken of om geen punten aan het einde van een zin te gebruiken. Daarnaast belet het je er ook niet van om je bericht nogmaals te lezen. Als het echt dyslexie-fouten zouden zijn, en die kunnen we er heus wel uit halen, dan zouden wij je er ook niet op attenderen. Let er ook op dat dyslexie in een slecht daglicht komt, als je het gebruikt als excuus voor slecht onderhouden berichten. Dyslexie is daar namelijk geen excuus voor.

Er zijn hier veel meer mensen met dyslexie, zo'n 10% van de mensen schijnt er last van te hebben, immers. Je begrijpt dat als iedereen dit als excuus zou aangrijpen om berichten niet goed te schrijven, dat het dan een chaos wordt. Wij (de mods) passen veel berichten aan zonder te moeilijk te doen. In sommige gevallen attenderen we de leden er op; het moet ook vanuit de leden komen. Zo houden we allemaal het forum netjes en goed leesbaar.
Legendardisch
Lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 20 juli 2010
Gender:
Leeftijd: 33

Re: Beleefdheid beheerders en mods tegenover (nieuwe) leden

Bericht door Legendardisch »

mijn bericht is verwijderd, en ik geef nu een totale raport

deze site krijgt een dikke 3
Dit komt door de mods en admins
Jullie grijpen te snel in en maken van alles een probleem.
Ik gaf een mening
en meteen werd mijn bericht verwijdert, als jullie er niet tegen kunnen moeten jullie ook maar geen feedbacks etc te vragen.
Als jullie nou eens je werkwijze veranderd dan ben ik tevree.

Dus
* grijp is een keer niet te snel in
* stop met berichten te veranderen, wij zijn ook maar mensen en 11% hier heeft last van Dyslectie (inclusief ik)
* Probeer tegen kritiek te kunnen
* MAAK DIT GEEN DWANGARBEID FORUM, MAAK DIT FORUM LEUKER EN NIET ZO REGEL FORUM, want ik merk op dat jullie alles te seriuus opvatten en gewoon willen dat op een dag niemand hier komt door jullie werkwijzen.
Hoi.
ANT
Lid
Berichten: 97
Lid geworden op: 12 juli 2010
Leeftijd: 29

Re: Beleefdheid beheerders en mods tegenover (nieuwe) leden

Bericht door ANT »

Als je kwaad bent op de mod's omdat zij alles goed leesbaar houden, moet je dat maar doen.
ik vind het alleszinds heel handig dat ik hier op een forum zit waar elk bericht mooi verzorgd wordt. Als het niet door de gebruiker is, danwel door de mod.

De persoon tegen wie je zei van 'how stupid is that', kan dit zoals al gezegd wordt, zeer beledigend opvatten.
Jij bent 'kwaad' omdat je bericht onzichtbaar gezet wordt,.. De mods hebben hier niets mee te maken, maar als ze dat niet deden, zat jij nu waarschijnlijk wel in een heftige discussie in het engels met die persoon waartegen je dat zei.
Zeker als je zo'n mooi verzorgde pb aan krijgt met uitleg waarom je bericht onzichtbaar werd gemaakt, en je dan hier komt 'zeiken' over dat het niet goed is.
* grijp is een keer niet te snel in
Mods moeten ingrijpen wanneer ze iets zien. Als mods niet ingrijpen, krijg je van die forums waar ze op de mod's kritiek geven als ze iets niet zien. Als de mods snel iets zien, grijpen ze snel in. Als je daar moeite mee hebt is de 'forumwereld' niet geschikt voor jou.
* stop met berichten te veranderen, wij zijn ook maar mensen en 11% hier heeft last van Dyslectie (inclusief ik)
Zoals Phantom zegt, je plaatst dyslexie in een slecht daglicht. Als de moderators zo vriendelijk zijn je berichten aan te passen waar nodig, en jij bent zo vriendelijk dat je een zo correct mogelijk bericht plaatst zoals hierboven, wat is dan het probleem ?
Berichten worden veranderd met een reden ; het forum ordelijk houden.
* Probeer tegen kritiek te kunnen
De mods laten in dit topic net zien dat ze daar wel tegen kunnen, en dat onze mening (die van de leden) telt, aangezien ze in discussie gaan met de leden ipv de topic te verwijderen.
MAAK DIT GEEN DWANGARBEID FORUM, MAAK DIT FORUM LEUKER EN NIET ZO REGEL FORUM, want ik merk op dat jullie alles te seriuus opvatten en gewoon willen dat op een dag niemand hier komt door jullie werkwijzen.
Maak je geen zorgen, er zijn genoeg mensen die geen probleem hebben met een soort 'gezag'. Jij kan daar blijkbaar niet mee omgaan.
Het forum is voor mij zeer leuk, en ik zal hier blijven komen, zoals vele anderen.

Dus : als je een probleem hebt met gezag, en je wilt niet op je schrijfstijl letten, wat doe je hier dan ?!
Legendardisch
Lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 20 juli 2010
Gender:
Leeftijd: 33

Re: Beleefdheid beheerders en mods tegenover (nieuwe) leden

Bericht door Legendardisch »

Mods moeten ingrijpen wanneer ze iets zien. Als mods niet ingrijpen, krijg je van die forums waar ze op de mod's kritiek geven als ze iets niet zien. Als de mods snel iets zien, grijpen ze snel in. Als je daar moeite mee hebt is de 'forumwereld' niet geschikt voor jou.
Ja maar je kent ookwel mods die alles te serieus opvatten? Die mensen zitten hier, en ik werk bij een forum en daar heb je weer niet zulke mensen.
Oké wij verwijderen en bannen mensen die scammen en mensen zwart maken. Maar op elk taalfout? nee daar letten wij niet op. en ik ben op die forum wel bekend, ik had ook zelf een forum, dus ik hoor er wel thuis
Zoals Phantom zegt, je plaatst dyslexie in een slecht daglicht. Als de moderators zo vriendelijk zijn je berichten aan te passen waar nodig, en jij bent zo vriendelijk dat je een zo correct mogelijk bericht plaatst zoals hierboven, wat is dan het probleem ?
Berichten worden veranderd met een reden ; het forum ordelijk houden.
Phantom zet dyslectie zelf in een fout daglicht omdat hij net die mensen niet gelooft.
Ik gebruik mijn ziektes en problemen niet als ecuus.
en ik probeer om mijn taalfouten te verbeteren, maar jullie laten mij daar niet in.
De mods laten in dit topic net zien dat ze daar wel tegen kunnen, en dat onze mening (die van de leden) telt, aangezien ze in discussie gaan met de leden ipv de topic te verwijderen.
Ik gaf een mening, en dat berichtje werd verwijdert door 2 scheldwoorden terwijl ik niet die persoon ermee uitscheld, maar als een 'gewoon modern'
woord gebruikt. als je daar al niet tegen kan... kom op!
Maak je geen zorgen, er zijn genoeg mensen die geen probleem hebben met een soort 'gezag'. Jij kan daar blijkbaar niet mee omgaan.
Het forum is voor mij zeer leuk, en ik zal hier blijven komen, zoals vele anderen.
Zie hierboven. ik vind het forum wel leuk, maar de mods en admins geven op mij een foute indruk, ik blijf hier komen.
Dus : als je een probleem hebt met gezag, en je wilt niet op je schrijfstijl letten, wat doe je hier dan ?!
Kerel... IK KOM HIER OM EEN HOBBY TE BEGINEN en over het schrijven zie aub hier boven.


PS, Als mijn dyslectie niet geacepteerd word, dan accepteer ik jullie wijzigingen niet meer.
Hoi.
ANT
Lid
Berichten: 97
Lid geworden op: 12 juli 2010
Leeftijd: 29

Re: Beleefdheid beheerders en mods tegenover (nieuwe) leden

Bericht door ANT »

Ik denk dat je alles hier zowat verkeerd begrijpt.
Ja maar je kent ookwel mods die alles te serieus opvatten?
Die zitten hier volgens mij niet. Als je elke fout verbetert, doe je je 'werk' goed, en neem je dat serieus. Logisch, niet ?
Phantom zet dyslectie zelf in een fout daglicht omdat hij net die mensen niet gelooft.
Ik gebruik mijn ziektes en problemen niet als ecuus.
en ik probeer om mijn taalfouten te verbeteren, maar jullie laten mij daar niet in.
Phantom zet niets in een fout daglicht. Hoe kan je nou iets in een fout daglicht zetten door iets niet te geloven ?
En je zegt weer iets dat niet waar is, Phantom gelooft dat jij dyslexie hebt, maar zegt dat je dat niet als excuus mag gebruiken & dat doe je wel !
Ik gaf een mening, en dat berichtje werd verwijdert door 2 scheldwoorden terwijl ik niet die persoon ermee uitscheld, maar als een 'gewoon modern'
woord gebruikt. als je daar al niet tegen kan... kom op!
Ik vond die opmerking van 'stupid' nochtans zeer denigrerend tegenover die andere persoon. Schelden is niet toegelaten op het forum, dus dan hou je je daaraan.
De persoon zou begrepen hebben dat je hem achterlijk of dom noemt, en je reactie is dus (gelukkig) verwijderd.
Kerel... IK KOM HIER OM EEN HOBBY TE BEGINEN en over het schrijven zie aub hier boven.
PS, Als mijn dyslectie niet geacepteerd word, dan accepteer ik jullie wijzigingen niet meer.
Kerel... Je hebt 16 berichten, en je zit hier al kritiek te geven ? Wie denk je dat je bent om even op een forum te komen en de mod's op hun plaats te zetten, terwijl jij degene bent die moeite heeft met gezag ??

En weer doe je 'zielig' omdat je dyslexie hebt. Je spelt je 'stoornis' niet eens juist..

Zoals al gezegd is : jij let op je schrijfstijl & de moderators passen de foutjes aan.. Wat is dan je probleem ? Laten ze zo niet zien dat ze dyslexie wél accepteren ?

Heel veel van wat je zegt is gewoon compleet irrelevant en niet waar.
Stop gewoon met je drama :roll:

Ik ga niet meer reageren nu, je ziet maar wat je ermee doet.
ANT
Lid
Berichten: 97
Lid geworden op: 12 juli 2010
Leeftijd: 29

Re: Beleefdheid beheerders en mods tegenover (nieuwe) leden

Bericht door ANT »

Volwassen reactie langs jou kant.
Gebruikersavatar
Floris
Teamlid
Berichten: 4779
Lid geworden op: 16 juli 2007
Locatie: Zwolle
Gender:
Leeftijd: 42
Contacteer:

Re: Beleefdheid beheerders en mods tegenover (nieuwe) leden

Bericht door Floris »

Ter informatie: Ik heb twee berichten van Legendarisch uit dit onderwerp verwijderd (eigenlijk onzichtbaar gemaakt) omdat er onacceptabele scheldwoorden in voorkomen.
🐜 Antwoorden op veel gestelde vragen zijn te vinden in de Introductie mierenhobby.
Gebruikersavatar
bosje
Lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 09 juli 2009
Gender:

Re: Beleefdheid beheerders en mods tegenover (nieuwe) leden

Bericht door bosje »

Ik vind dat dat bericht wel wat aardiger gekund had voor een mening,voor mij komt het over of je de werkwijze van die persoon belachelijk maakt, als je niet had gewild dat het bericht verwijdert werd had je wat beter na moeten denken over de manier waarop je het schreef en bijvoorbeeld 'I think you better should give the price inclusive transport.' neer had kunnen zetten.
En over dat laatste bericht. we geloven je wel, maar je gebruikt het als excuus, Ik heb zelf best veel vrienden die dyslexie hebben en die controleren gewoon wat ze opschrijven en anders bedanken ze je als je ze verbeterd :lol: Jij zit te klagen over dit soort verbeteringen, terwijl je ze beter kunt vergelijken met wat je zelf getypt had en hier van leren. Daar ging mijn vorige bericht over.

PS discussies kunnen ook zonder beledigen.
Legendardisch
Lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 20 juli 2010
Gender:
Leeftijd: 33

Re: Beleefdheid beheerders en mods tegenover (nieuwe) leden

Bericht door Legendardisch »

ok ik zal me weer gedragen, maar owee als elk bericht van me word ge-edit!
Ik probeer ook me best te doen, maar dat zien jullie niet.

Maar bij deze: Ik zal me weer gedragen =.-
Hoi.
Gebruikersavatar
Unexisted
Lid
Berichten: 857
Lid geworden op: 14 juli 2009
Leeftijd: 34

Re: Beleefdheid beheerders en mods tegenover (nieuwe) leden

Bericht door Unexisted »

Legendardisch schreef:ok ik zal me weer gedragen, maar owee als elk bericht van me word ge-edit!
Als ik dyslexie had en een mod zou mijn bericht verbeteren, dan zou ik hem juist dankbaar zijn.
Gebruikersavatar
Beffie
Lid
Berichten: 237
Lid geworden op: 29 juli 2007
Locatie: Sint Annaparochie; Friesland
Gender:
Leeftijd: 44

Re: Beleefdheid beheerders en mods tegenover (nieuwe) leden

Bericht door Beffie »

Ik lees deze bijdrage al geruime tijd en wilde graag reageren kon alleen (voor mij) de juiste woorden niet vinden:

Voor mij is één van de belangrijkste reden dat ik dagelijks het forum bezoek de leesbaarheid. Deze leesbaarheid komt voor een groot gedeelte voort uit dat de vele bijdragen op het forum (bijna) grammaticaal correct zijn. Er is, voor mij, niets zo moeilijk leesbaar als een bijdrage welke geen hoofdletters en interpunctie bevat. Voor voorbeelden daarvan verwijs ik naar het Nederlandstalige gedeelte van Antstore :(

Ik ben daarom de moderators dankbaar dat zij een grote inspanning doen om dit te bewerkstelligen!

En nu komt de docent in mij om de hoek kijken; hoewel bovenstaande...:
Ik snap zeker dat je bij dyslexie moeite hebt met spelling, maar dit is (helaas) geen geheel excuus van een slechte spelling. Probeer om te leren wat een moderator aan geeft.

Trouwens; hoewel ik mijn uiterste best doe om ook bovenstaande in acht te nemen, sluipen er ook bij mij fouten in getypte gedeelten. Mijn tip is om dan ook altijd je eigen stukken tekst door te lezen alvorens ze te versturen.
1 maal Pheidole noda ongeveer 200+ groot
1 maal Crematogaster scuttelaris ongeveer 25+ groot
1 maal Lasius niger ongeveer 15+ groot
BerendBassleer
Lid
Berichten: 205
Lid geworden op: 17 juli 2009
Gender:
Leeftijd: 29

Re: Beleefdheid beheerders en mods tegenover (nieuwe) leden

Bericht door BerendBassleer »

Ik snap niet wat mensen zo erg vinden over het ge-edit van hun bericht. Waarom zou je eigenlijk moeilijk beginnen doen, als mensen het forum netjes en leesbaar willen houden. Je zou ze dankbaar moeten zijn voor de tijd die ZIJ stoppen in dit forum om het voor ONS educatief te houden. Wij maken gebruik van het forum dat zij beheren.
Als de mensen die het zo erg vinden over het ge-edit van hun berichten, lees je bericht dan enkele keren na om écht zeker te zijn dat jij niets over het hoofd ziet.
Als mods mijn bericht ge-edit hebben ga ik kijken naar wat ik eerst had gepost en kijk wat ik fout had en probeer er iets uit te leren.
Gebruikersavatar
Everio
Lid
Berichten: 688
Lid geworden op: 14 april 2010
Locatie: Maastricht
Gender:
Leeftijd: 36

Re: Beleefdheid beheerders en mods tegenover (nieuwe) leden

Bericht door Everio »

BerendBassleer schreef:Ik snap niet wat mensen zo erg vinden over het ge-edit van hun bericht. Waarom zou je eigenlijk moeilijk beginnen doen, als mensen het forum netjes en leesbaar willen houden. Je zou ze dankbaar moeten zijn voor de tijd die ZIJ stoppen in dit forum om het voor ONS educatief te houden. Wij maken gebruik van het forum dat zij beheren.
Als de mensen die het zo erg vinden over het ge-edit van hun berichten, lees je bericht dan enkele keren na om écht zeker te zijn dat jij niets over het hoofd ziet.
Als mods mijn bericht ge-edit hebben ga ik kijken naar wat ik eerst had gepost en kijk wat ik fout had en probeer er iets uit te leren.
Legendardisch
Lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 20 juli 2010
Gender:
Leeftijd: 33

Re: Beleefdheid beheerders en mods tegenover (nieuwe) leden

Bericht door Legendardisch »

Ik reageer hier niet meer. Het is klaar, ik blijf posten en probeer mijn fouten te ontdekken maar dat lukt niet altijd.
En nu komt de docent in mij om de hoek kijken; hoewel bovenstaande...:
Ik snap zeker dat je bij dyslexie moeite hebt met spelling, maar dit is (helaas) geen geheel excuus van een slechte spelling. Probeer om te leren wat een moderator aan geeft.
Jij weet totaal niet wat dyslectie is, dyslectie is een taalprobleem en spellingprobleem. Mensen met dit 'stoornis' vinden het moeilijk om bepaalde fouten te filteren, er bestaan metodes om dyslectie te verminderen. Maar die zijn niet allemaal betrouwbaar/werken niet..

Dus lees dit
IK PROBEER OM ABN TE TYPEN MAAR DAT WERKT NIET ALTIJD, IK PROBEER HET.
Nu ander onderwerp oke?
En weten jullie waarom ik zo doe? mij docent zegt dat ik niet verbetert hoort te worden, eigenlijk wil ik het wel. Waarom ik dat nu zeg? ik heb vakantie en ik ben nu vrij van school, Ook heeft mijn moeder een aanklacht bij de directie gedaan, omdat zei het gewoon merkt dat ik er mee zit, Sorry voor mij onacceptable gedrag. Ik had gewoon wat RL Problemen ok.
Hoi.
Gebruikersavatar
jkinkie
Lid
Berichten: 386
Lid geworden op: 06 juni 2009
Locatie: valthe
Gender:
Leeftijd: 29

Re: Beleefdheid beheerders en mods tegenover (nieuwe) leden

Bericht door jkinkie »

Ik heb ook dyslectie,maar door veel te typen op dit forum leer ik mezelf te verbeteren en goed na te kijken wat ik schrijf.

Ik heb in groep acht een juf gehad die me constant op de hielen zat, en als ik iets fout deed dan zette ze me gewoon voor aap. :evil:
Ik heb toen ook haar (2 dagen voor ik van school ging) een gebroken neus geslagen.dit had ik niet moeten doen, maar zij had mij het hele jaar gepest.(moet je nagaan wat een hel dat voor me was) :cry:
Gesloten