Messor barbarus no. II (Everio)

Vragen en opmerkingen over de blogs
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Everio
Lid
Berichten: 688
Lid geworden op: 14 april 2010
Locatie: Maastricht
Gender:
Leeftijd: 36

Messor barbarus no. II (Everio)

Bericht door Everio »

Hier graag al uw reacties, aan- en opmerkingen over mijn Messor barbarus blog. Klik!
Gebruikersavatar
Phantom
Lid
Berichten: 2377
Lid geworden op: 23 augustus 2008
Locatie: Groesbeek, Gelderland
Gender:
Leeftijd: 35
Contacteer:

Re: Messor barbarus no. II (Everio)

Bericht door Phantom »

Dat is een echte flat.
Gebruikersavatar
dondiablo
Lid
Berichten: 308
Lid geworden op: 30 maart 2008
Locatie: Alkmaar, (Nederland)
Gender:
Leeftijd: 32

Re: Messor barbarus no. II (Everio)

Bericht door dondiablo »

Erg mooi, everio. Dat verbindingsstuk onderling vind ik wel gaaf.

Ik ben aan het experimenteren met waterresevoirs, hou me op de hoogte hoe dit systeem verloopt, alsjeblieft;).

Veel watersystemen die ik probeer zijn: of te snel leeg of ze maken een te groot deel van het nest vochtig of daar juist weer het tegenovergestelde van.
Momenteel op zoek naar :Messor Cephalotes
Gebruikersavatar
mn
Lid
Berichten: 3089
Lid geworden op: 29 juli 2008
Locatie: Lint
Gender:
Leeftijd: 29

Re: Messor barbarus no. II (Everio)

Bericht door mn »

Érg mooi nest! Jammer van de lek in de gracht maar eigenlijk was dit te verwachten, je had de silicone moeten aansmeren.
Hoe dunner het laagje hoe beter, meestal toch. Het oogt ook veel netter.

Greets Nick.
-Camponotus fulvopilosus
-Messor barbarus
-Pheidole pallidula
Gebruikersavatar
Everio
Lid
Berichten: 688
Lid geworden op: 14 april 2010
Locatie: Maastricht
Gender:
Leeftijd: 36

Re: Messor barbarus no. II (Everio)

Bericht door Everio »

Ja nou, dat is het leuke eraan.

Het was allemaal een dunne lijn maar ik denk dat het op sommige plaatsen niet helemaal goed aansloot en daardoor had ik in het begin toch wel wat lekkages. Dat probeer je te dichten door er weer een dun laagje op te doen en dit uit te smeren.

Vind het ook erg jammer dat het dikker is geworden en ik ben ook aan het twijfelen om één stuk (waar het wat dikker is) los te halen en dit opnieuw te kitten. Alleen is het verwijderen van kit nogal een lastig werkje.
Gebruikersavatar
mn
Lid
Berichten: 3089
Lid geworden op: 29 juli 2008
Locatie: Lint
Gender:
Leeftijd: 29

Re: Messor barbarus no. II (Everio)

Bericht door mn »

Hej,

Klopt, silicone verwijderen is niet gemakkelijk, hoe dunner het laagje hoe steviger het vastplakt en hoe moeilijker het glas nadien nog los te krijgen is, soms lukt het zelfs niet zonder het glas te breken. Je moet er zeker mee oppassen. Je wilt niet dat er een glasplaatje kapot springt.

Maar het is zeker wat oefenen met die silicone.
Laatst gewijzigd door mn op 15 sep 2010, 14:37, 1 keer totaal gewijzigd.
-Camponotus fulvopilosus
-Messor barbarus
-Pheidole pallidula
Gebruikersavatar
Everio
Lid
Berichten: 688
Lid geworden op: 14 april 2010
Locatie: Maastricht
Gender:
Leeftijd: 36

Re: Messor barbarus no. II (Everio)

Bericht door Everio »

Ik heb het geprobeerd maar het is echt onbegonnen werk. Juist aan maar één kant is de kitlaag dikker omdat ik die niet lekvrij kreeg en er dus elke keer een laagje op deed om hem wel lekvrij te krijgen.

Daarom laat ik het nu voor wat het is, heb er nu al echt heel veel tijd in gestoken en vind het nu wel goed geweest met dit nest.

Heb het net allemaal afgerond, de talk is aan het drogen. (Onderkant gracht) En dan ga ik ze dadelijk verhuizen. Als er iets mis gaat met dit nest of als de kolonie te groot wordt. (Dit zal nog wel een hele tijd duren omdat ze nu pas één kant van het grote blok in gebruik hebben. En er dus nog de andere zijde is en de twee kleine blokken aan beide zijde.) Maar, als er dus iets mis gaat dan gaat de bak de vuilnisbak in. :P Hij is toch wel groot geworden en ik weet niet eens of ik daar genoeg ruimte voor heb als ik ga verhuizen volgende week, anders moet ik die maar bij mijn ouderlijk huis laten staan voorlopig.

Ik ben aan het denken om uiteindelijk een zandnest te gaan pakken (Zoiets als van jou Pogonomyrmex occidentalis.) en het daarbij te laten, zoiets staat mooi in de kamer. Maar voor nu ga ik ze hierin laten zitten en kijken hoe dit uit pakt. Meer ervaring op doen.
Gebruikersavatar
mn
Lid
Berichten: 3089
Lid geworden op: 29 juli 2008
Locatie: Lint
Gender:
Leeftijd: 29

Re: Messor barbarus no. II (Everio)

Bericht door mn »

Mooi zo, let er wel op dat alle alcohol verdampt is.
-Camponotus fulvopilosus
-Messor barbarus
-Pheidole pallidula
Plaats reactie