Camponotus ligniperda

Alle Camponotus kolonies van de leden
Plaats reactie
Meesz
Lid
Berichten: 255
Lid geworden op: 22 mei 2011
Locatie: Den Haag
Gender:
Leeftijd: 26

Camponotus ligniperda

Bericht door Meesz »

Hey allemaal ik heb sinds kort een nieuwe Camponotus ligniperda kolonie, mijn oude kolonie had ik weg gegeven. De kolonie telt nu 11 werksters 3 poppen en een paar eitjes: ik vind het verontrustend weinig broed. Ik heb 3 dagen geleden ook een klein ytong nestje voor ze gemaakt waar ze langzaam naar toe verhuizen, ik wilde misschien morgen foto's posten maar dat ligt er wel aan want ik wil nu niet de kolonie verstoren natuurlijk maar als ze morgen in hun ytong nest zitten kan ik natuurlijk wel een paar foto's maken. Ik geef ze momenteel suikerwater en meel wormen: ik heb ze al een aantal keren betrapt op het suiker water, maar nog nooit op een meel worm? Heeft iemand misschien een idee wat ik anders nog kan proberen te voeren? Nog even over het ytong blok: het zijn 2 redelijk grote kamers: 1 is vochtig, de ander droog, het is bedoeld om de kolonie een beetje te boosten.

http://www.antforum.nl/viewtopic.php?f=31&t=3806 vragen en opmerkingen.
Op het moment:
-Niks.. :(
___________________________
Kolonies ooit gehouden:
Lasius niger
Myrmica rubra
Camponotus ligniperda
Acromyrmex octospinosus
Messor barbarus
Pheidole pallidula
Meesz
Lid
Berichten: 255
Lid geworden op: 22 mei 2011
Locatie: Den Haag
Gender:
Leeftijd: 26

Re: Camponotus ligniperda

Bericht door Meesz »

Hallo allemaal, gister avond toen ik nog even bij al me miertjes ging kijken zag ik dat de gyne 3 cm verwijdert was van het Ytong blok. Hierdoor kon ik met een gerust hart slapen de volgende dag moest ik vroeg opstaan om al m'n boeken inteleveren :? , ik keek nog snel even bij m'n mieren maar ik zag dat de gyne weer helemaal naar achter was gelopen :( . Het voeren gaat nu wel goed ik zal ze binnekort proberen Tetra Min te geven. Ik heb het belooft vanmiddag ga ik foto's posten voor al m'n kolonie's :lol: .
Op het moment:
-Niks.. :(
___________________________
Kolonies ooit gehouden:
Lasius niger
Myrmica rubra
Camponotus ligniperda
Acromyrmex octospinosus
Messor barbarus
Pheidole pallidula
Meesz
Lid
Berichten: 255
Lid geworden op: 22 mei 2011
Locatie: Den Haag
Gender:
Leeftijd: 26

Re: Camponotus ligniperda

Bericht door Meesz »

Hey, ik zei dat het voeren goed ging maar dat is niet zo zie ik nu ze hadden ze alleen op gepakt en ergens anders in de buiten wereld gelegt (fruitvliegjes) iemand nog tips ik hoor ze heel erg graag!
Op het moment:
-Niks.. :(
___________________________
Kolonies ooit gehouden:
Lasius niger
Myrmica rubra
Camponotus ligniperda
Acromyrmex octospinosus
Messor barbarus
Pheidole pallidula
Meesz
Lid
Berichten: 255
Lid geworden op: 22 mei 2011
Locatie: Den Haag
Gender:
Leeftijd: 26

Re: Camponotus ligniperda

Bericht door Meesz »

De gyne doet het niet echt goed ze heeft een tijdje geen broed gehad(zou de reden kunnen zijn omdat ze nog steeds in een klein buisje zit en ze het niet nodig vind de kolonie uit tebreiden ofzo?), zag wel dat ik een major had gekregen hij was een stukje groter dan de media. En over het verhuizen ze zijn nog steeds niet verhuist ik weet haast zeker dat ik de oorzaak weet op de 1 of andere manier lukt het niet om het nest te bevochtige met een katoen draadje ik weet niet waarom ik ga morgen een nieuw nest voor ze maken. Oh en nog een vraagje ik maak mijn nesten vaak dicht met ducktape dit laat wel erg snel los van het ytong omdat het erg stoffig enzo is denk ik, zal gewoon silecone kit goed gaan er staat wel op de verpakking goed voor glas ofzo?
Op het moment:
-Niks.. :(
___________________________
Kolonies ooit gehouden:
Lasius niger
Myrmica rubra
Camponotus ligniperda
Acromyrmex octospinosus
Messor barbarus
Pheidole pallidula
Plaats reactie