41x Lasius niger (Meesz)

Alle Lasius kolonies van de leden
Plaats reactie
Meesz
Lid
Berichten: 255
Lid geworden op: 22 mei 2011
Locatie: Den Haag
Gender:
Leeftijd: 26

41x Lasius niger (Meesz)

Bericht door Meesz »

Ik heb vandaag op de bruidsvlucht 42 Lasius niger gynes gevangen en die zitten nu allemaal in een reageerbuisje met waterreservoir. Ik heb op elk reageerbuisje een label geplakt waar op staat de naam (Lasius niger), datum (6/26/11 en ik heb ze allemaal genummerd (1,2,3....enz) om bij te houden welke het beste doen. Ik zal dus niet elke dag een update maken want dan ben ik elke dag 2 uur bezig en er zal de komende weken niet veel verandering zijn. Ik zal morgen of overmorgen een fotootje maken en die ook even posten ;). Natuurlijk hebben kolonie 1t/m40 nog geen broed ;) .
Laatst gewijzigd door Meesz op 27 jun 2011, 11:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Op het moment:
-Niks.. :(
___________________________
Kolonies ooit gehouden:
Lasius niger
Myrmica rubra
Camponotus ligniperda
Acromyrmex octospinosus
Messor barbarus
Pheidole pallidula
Meesz
Lid
Berichten: 255
Lid geworden op: 22 mei 2011
Locatie: Den Haag
Gender:
Leeftijd: 26

Re: 41x Lasius niger (Meesz)

Bericht door Meesz »

Vragen en opmerkingen. Nog even een kleine update ik heb net toch nog even in me tuin 2 gyne's in een reageerbuisje gedaan ik kon het niet laten om eens een keer een kolonie met pleometrose te proberen ;) ! Ik weet dat het 99% is dat het niet zal lukken maar toch even proberen ;) . En nog even een ding: ik zie sommige Lasius niger gynes met een fysogastrisch gaster en sommige niet. Hoe kan dat?
Op het moment:
-Niks.. :(
___________________________
Kolonies ooit gehouden:
Lasius niger
Myrmica rubra
Camponotus ligniperda
Acromyrmex octospinosus
Messor barbarus
Pheidole pallidula
Meesz
Lid
Berichten: 255
Lid geworden op: 22 mei 2011
Locatie: Den Haag
Gender:
Leeftijd: 26

Re: 41x Lasius niger (Meesz)

Bericht door Meesz »

Toen ik gister avond 00:30 nog even naar me gynes keek zag ik in m'n reageer buisje met 2 gynes (pleometrose) .Dat ze elkaar in hun gaster aan het bijten waren vanochtend was er volgens mij weer vrede ze leven allebij nog en ze zaten zich zelf gewoon te wassen. Bij m'n andere reageer buisjes zie ik nog geen broed.
Op het moment:
-Niks.. :(
___________________________
Kolonies ooit gehouden:
Lasius niger
Myrmica rubra
Camponotus ligniperda
Acromyrmex octospinosus
Messor barbarus
Pheidole pallidula
Meesz
Lid
Berichten: 255
Lid geworden op: 22 mei 2011
Locatie: Den Haag
Gender:
Leeftijd: 26

Re: 41x Lasius niger (Meesz)

Bericht door Meesz »

Het gaat op het moment zeer goed ik zie bij alle gynes al veel broed, maar sommige hebben er nog weinig. Er zijn ook een paar die helemaal geen hebben. Betekent dat dat ze niet goed bevrucht zijn? Bij mijn pleometrose gaat het ook gewoon goed. Ze maken geen ruzie meer. Wel zie ik dat ze niks van de ander aantrekken. De ene gyne legt haar eitjes tegen het watje van het water reservoir en de ander tegen het watje wat ik gebruik als stop. Ik zal proberen wat foto's te maken vanmiddag.
Op het moment:
-Niks.. :(
___________________________
Kolonies ooit gehouden:
Lasius niger
Myrmica rubra
Camponotus ligniperda
Acromyrmex octospinosus
Messor barbarus
Pheidole pallidula
Meesz
Lid
Berichten: 255
Lid geworden op: 22 mei 2011
Locatie: Den Haag
Gender:
Leeftijd: 26

Re: 41x Lasius niger (Meesz)

Bericht door Meesz »

Hallo :D , Het gaat nog steeds zeer goed met alle gynes ze krijgen ook steeds meer eitjes! Eén ding is wel jammer gyne nummer 36 is jammer genoeg gestorven :cry: . Ik beloof morgen foto's te posten! :D
Op het moment:
-Niks.. :(
___________________________
Kolonies ooit gehouden:
Lasius niger
Myrmica rubra
Camponotus ligniperda
Acromyrmex octospinosus
Messor barbarus
Pheidole pallidula
Meesz
Lid
Berichten: 255
Lid geworden op: 22 mei 2011
Locatie: Den Haag
Gender:
Leeftijd: 26

Re: 41x Lasius niger (Meesz)

Bericht door Meesz »

Sorry de foto's komen er echt spoedig aan! Ik ben sinds een uurtje geleden terug van vakantie en m'n lasius niger gynes doen het geweldig echt, ze hebben allemaal een grote stapel broed en bij de meeste gynes zijn er al eens tuk of 10 coconen die nu een créme kleur hebben! Ik was eigenlijk van plan om meerdere gynes op 1 buitenwereld aan te sluiten kan iemand hier tips over geven of dit zal lukken? De volgende update zal waarschijnlijk komen waneer ik m'n eerste werksters heb.
Op het moment:
-Niks.. :(
___________________________
Kolonies ooit gehouden:
Lasius niger
Myrmica rubra
Camponotus ligniperda
Acromyrmex octospinosus
Messor barbarus
Pheidole pallidula
Meesz
Lid
Berichten: 255
Lid geworden op: 22 mei 2011
Locatie: Den Haag
Gender:
Leeftijd: 26

Re: 41x Lasius niger (Meesz)

Bericht door Meesz »

Oja nog snel even een zeer kleine update, het pleometrose is niet goed gegaan 1 gyne heeft de ander toch kunnen vermorden ik denk dat ze de eitjes van de andere gyne heeft op gegeten en volgens mij heeft ze ook wat hapjes genomen uit de andere gyne want er liggen allemaal potjes overal. Erg jammer toch heeft iemand een idee?
Op het moment:
-Niks.. :(
___________________________
Kolonies ooit gehouden:
Lasius niger
Myrmica rubra
Camponotus ligniperda
Acromyrmex octospinosus
Messor barbarus
Pheidole pallidula
Plaats reactie