Sportersproducten

Vragen en info over voeding van mieren
Plaats reactie
freek114
Lid
Berichten: 237
Lid geworden op: 04 oktober 2009
Gender:
Leeftijd: 29

Sportersproducten

Bericht door freek114 »

Hallo,

Ik heb vandaag iets heel erg interesant gevonden op gebied van eiwitten proteïnen en aminozuren. Het gaat om de producten van Maximize.
Ze verkopen potten met capsules en poeders voor de lichaam opbouw (in ons geval misschien de broed opbouw :) ).
Wat me zeer hard opviel was dat deze producten barstensvol eiwitten proteïnen en sommige ook met aminozuren zit !! En ook nog eens veel zoetstoffen (100% aspartaam vrij).

Het merk heeft zeer veel producten maar de interessante voor onze hobby is in de categorie: "protein 95, pro 85, 100% whey protein, egg protein".

Qua prijs weet ik nog niks maar ik denk dat die producten heel wat mogen kosten want het word verkocht in kilo's en in potten die wel 800 capsules kunnen bevatten (niet in de genoemde categorie).

Het was maar om te laten weten.
Laat mij maar iets weten of het het proberen waard is en of dit niet gevaarlijk is.
Gebruikersavatar
ameiseman
Lid
Berichten: 765
Lid geworden op: 27 juli 2010
Locatie: Duiven, Gelderland
Gender:
Leeftijd: 26

Re: sporters producten

Bericht door ameiseman »

Ik zou het niet proberen, want het geld dat zoiets kost is meer dan normale insecten + honingdauwsurrogaat of suikerwater. Mijn moeder had ene pot met zulk poeder, was ''slechts'' 40 euro! Maar je kan het doen als je wil natuurlijk :)
Gebruikersavatar
Floris
Teamlid
Berichten: 4779
Lid geworden op: 16 juli 2007
Locatie: Zwolle
Gender:
Leeftijd: 42
Contacteer:

Re: Sportersproducten

Bericht door Floris »

In het recept voor honingdauwsurrogaat, zoals ik dat bericht heb, wordt Aminobolan gebruikt. Het is (ons) niet bekend welke eiwitten mieren nodig hebben, wel dat ze ze nodig hebben. Aminobolan is geheel vloeibaar, en is daarom geheel opneembaar door mieren. Mieren kunnen vast voedsel minder goed of helemaal niet opnemen.
🐜 Antwoorden op veel gestelde vragen zijn te vinden in de Introductie mierenhobby.
Gebruikersavatar
Mika
Teamlid
Berichten: 4245
Lid geworden op: 28 juni 2007
Locatie: Semmerzake - Gavere
Gender:
Leeftijd: 46
Contacteer:

Re: Sportersproducten

Bericht door Mika »

Ik heb dergelijke producten geprobeerd: die eiwitten zijn gedenatureerd en lossen niet op. De mieren slagen erin om 'ernaast te drinken'. In de drinkbakjes vond ik dat poeder gewoon terug, terwijl al het vocht opgedronken was.
DUCKDUCKGO!
Gebruikersavatar
Lvet
Lid
Berichten: 935
Lid geworden op: 14 juni 2010
Locatie: Hengelo/Groningen
Gender:
Leeftijd: 34
Contacteer:

Re: Sportersproducten

Bericht door Lvet »

Ik heb whey eiwitten liggen die ik zelf gebruik, maar ik heb het nooit getest op de mieren. Voornamelijk omdat het hier afgeraden wordt. Hoewel het volgens mij best wel goed oplost, maar dat valt natuurlijk te bezien, kan zijn dat er poeder overblijft als het water opgedronken is, zoals Mika geconstateerd heeft. Waarschijnlijk is het geen oplossing maar eerder een suspensie of colloïdaal systeem. Maar ook gebruik ik het niet voor mijn mieren omdat het zoetstoffen bevat. Verder weet ik absoluut niet in hoeverre mieren in staat zijn om melkeiwitten af te breken/op te nemen.
ANTfinity.comLasius nigerMyrmica rubraPolyrhachis divesMessor barbarusPheidole pallidula Temnothorax nylanderi
Plaats reactie