Spam-accounts op het forum

Suggesties of meldingen van problemen
Gebruikersavatar
Gortello
Lid
Berichten: 866
Lid geworden op: 27 maart 2010
Locatie: Winterswijk, Nederland
Gender:
Leeftijd: 28
Contacteer:

Re: Spam-accounts op het forum

Bericht door Gortello »

Het is inderdaad wel vervelend dat je nu niet meer kan zien of er een serieus nieuw bericht is geplaatst of niet.
Gebruikersavatar
Floris
Teamlid
Berichten: 4779
Lid geworden op: 16 juli 2007
Locatie: Zwolle
Gender:
Leeftijd: 42
Contacteer:

Re: Spam-accounts op het forum

Bericht door Floris »

Na een aantal uur zijn de berichten meestal wel weggehaald. De oplossing ligt in het gebruiken van een nieuwere versie van de forumsoftware, phpBB. De controle bij het aanmaken van nieuwe accounts is dan beter. Door de spamaccounts is opwaarderen urgenter geworden.

Het installeren van de mods die Antforum gebruikt kost tijd. Ze zijn niet alle bruikbaar met nieuwere versies van phpBB en het installeren vergt handwerk. De forumsoftware opwaarderen en daarna geleidelijk de mods installeren is ook niet prettig voor forumleden, omdat dan ineens functionaliteit mist en geleidelijk verandert.

Samengevat: we zien de noodzaak tot oplossen, maar de benodigde tijd is schaars of duur.
🐜 Antwoorden op veel gestelde vragen zijn te vinden in de Introductie mierenhobby.
ANThousiasteling
Lid
Berichten: 593
Lid geworden op: 24 januari 2012
Locatie: Hengelo
Gender:
Leeftijd: 52

Re: Spam-accounts op het forum

Bericht door ANThousiasteling »

Toen ik nog maar net aangemeld was (begin dit jaar) raakte ik bijna in "paniek" :o toen het voor mij de alle eerste keer was dat er gespamt werd. Alle alarmbellen gingen af. Ik dacht...daar gaat het forum. Maar onder leiding van Floris en zijn flitscursus "Dont worry, be happy, even with spam" en " There is a life after spam" en "Life will go on when i'm not online on Antforum" heb ik geleerd om mijn gemoedstoestand en mijn ademhaling onder controle te krijgen en ik hyperventileer al een stuk minder als een nieuwe aanmelding zie van een jonge dame van rond de 25 jaar die een verleidelijke exotische naam draagt als bijv. Desgulasgednse. Alleen al vanwege zo'n tongbrekende voornaam (ik houd mijn hart vast voor de achternaam) zou ik nooit een PB naar deze dame sturen...straks zit je nog aan een relatie vast met iemand die zo heet...dat wil je toch niet ;) .

Dus zo'n aanmelding doet mij al vermoeden met welke intenties deze dame zich heeft aangemeld en meestal is dat niet om een Lasius kolonie op te starten. Dus als ik een berichte krijg dat ik op maar liefst 3 topics een reactie heb gehad (de droom van iedere blogger) dan weet ik al hoe laat het is. Ik kijk dan even en als ik zie dat het een dame is die nog maar net is aangemeld en die al meer berichten heeft geplaatst in de eerste 10 minuten van haar bestaan op Antforum dan ik in de eerste 2 maand, dan kijk ik niet eens meer. Dan schuif ik mijn bezoekje aan Antforum gewoon een 4 uurtjes vooruit zodat ik 's ochtends om 7 uur weer fijn en spam vrij op het forum verder kan gaan. Misschien is een Antforum Burgerwacht die ook 's nachts zijn rondes doet een idee. Yohann en ik zitten toch al vaak in de nachtploeg :lol: .

Misschien ben ik die spammer wel die op deze manier ervoor wil zorgen dat mijn tips wat betreft reputatiepunten, artikelwaarderingen etc. etc. etc. snel ingevoerd kunnen worden omdat het forum naar een nieuwere versie van het forumsoftware moet. hahaha!

Jongens succes met de broodnodige update (of spam ik nu zelf...nee toch!)
Messor barbarus 1x, febr.'12 1-3 duizend mieren.
Messor capitatus 1x, dec.'16 300 mieren.
Camponotus aethiops 1x, aug.'15 500 mieren.
Atta sexdens 1x, mrt. '17 35-210 duizend mieren
Gebruikersavatar
Floris
Teamlid
Berichten: 4779
Lid geworden op: 16 juli 2007
Locatie: Zwolle
Gender:
Leeftijd: 42
Contacteer:

Re: Spam-accounts op het forum

Bericht door Floris »

Aha. Ik realiseer me nu dat sommigen via e-mail geabonneerd zijn op onderwerpen. Dat maakt spam vervelender. Ik heb dat uitstaan omdat ik alle berichten lees.
🐜 Antwoorden op veel gestelde vragen zijn te vinden in de Introductie mierenhobby.
Gebruikersavatar
Gortello
Lid
Berichten: 866
Lid geworden op: 27 maart 2010
Locatie: Winterswijk, Nederland
Gender:
Leeftijd: 28
Contacteer:

Re: Spam-accounts op het forum

Bericht door Gortello »

Kan het wezen dat wanneer je iemand als vijand toevoegt dat jij zijn of haar berichten niet meer te zien krijgt?
Gebruikersavatar
XToF
Teamlid
Berichten: 2581
Lid geworden op: 28 juni 2007
Locatie: Gent
Gender:
Leeftijd: 42
Contacteer:

Re: Spam-accounts op het forum

Bericht door XToF »

Sinds vandaag zullen gebruikers die zich registreren tijdens het registratieproces een anti-spambot vraag moeten beantwoorden. We hopen dat we hiermee het aantal registraties van spambots drastisch kunnen terugschroeven en het probleem hiermee van de baan is.
Gebruikersavatar
ProXi
Lid
Berichten: 1505
Lid geworden op: 16 juli 2007
Locatie: Zwolle (OV)
Gender:
Leeftijd: 41

Re: Spam-accounts op het forum

Bericht door ProXi »

Super. Ik hoop dat het helpt.
Gebruikersavatar
Yohann
Lid
Berichten: 95
Lid geworden op: 02 mei 2012
Locatie: Omg. Roermond
Gender:
Leeftijd: 56

Re: Spam-accounts op het forum

Bericht door Yohann »

Het lijkt er op dat het echt werkt...want volgens mij zijn er sinds zondag geen spammers meer actief geweest op het forum... Goed gedaan teamleden... :D
-Formica Sanguinea
-Lasius Niger
-Lasius Flavus
-Myrmica Rubra
Gebruikersavatar
Reticula
Lid
Berichten: 35
Lid geworden op: 15 mei 2012
Locatie: Stein, Limburg (NL)
Gender:
Leeftijd: 31

Re: Spam-accounts op het forum

Bericht door Reticula »

Kalmte voor de storm?

:P
  • Camponotus Vagus
  • Messor Barbarus
Gebruikersavatar
Gortello
Lid
Berichten: 866
Lid geworden op: 27 maart 2010
Locatie: Winterswijk, Nederland
Gender:
Leeftijd: 28
Contacteer:

Re: Spam-accounts op het forum

Bericht door Gortello »

Er is er weer 1 ): waarom doen mensen dit toch.
Gebruikersavatar
Krogzax
Lid
Berichten: 93
Lid geworden op: 17 juli 2012
Locatie: Nederland / Noord-brabant
Gender:
Leeftijd: 36
Contacteer:

Re: Spam-accounts op het forum

Bericht door Krogzax »

Ja, en ook echt op een mierenforum haha... 100 % faal
net of we een trouwjurk voor onze koninginnen moeten gaan aanschaffen :P haha
1x Formica lemani
1x Lasius niger
1x Lasius emarginatus
Gebruikersavatar
AlmeloRW
Lid
Berichten: 224
Lid geworden op: 25 juli 2011
Locatie: Almelo
Gender:
Leeftijd: 41

Re: Spam-accounts op het forum

Bericht door AlmeloRW »

Zwaar irritant die reclame troep :evil:
1x messor barbarus q + ruim 800 werksters
Gebruikersavatar
Floris
Teamlid
Berichten: 4779
Lid geworden op: 16 juli 2007
Locatie: Zwolle
Gender:
Leeftijd: 42
Contacteer:

Re: Spam-accounts op het forum

Bericht door Floris »

Deze gebruiker had zich op 12 mei geregistreerd, dus nog zonder de extra controlevraag.
Mensen doen dit omdat het geld oplevert. Dat moet dus betekenen dat er mensen zijn die artikelen kopen naar aanleiding van dit soort berichten. Dat verbaast me altijd meer. :)
🐜 Antwoorden op veel gestelde vragen zijn te vinden in de Introductie mierenhobby.
Plantifant
Lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 30 juli 2012
Gender:
Leeftijd: 27

Re: Spam-accounts op het forum

Bericht door Plantifant »

Ik negeer het altijd, gewoon doen alsof er niks is gebeurd haha :)
Gebruikersavatar
AlmeloRW
Lid
Berichten: 224
Lid geworden op: 25 juli 2011
Locatie: Almelo
Gender:
Leeftijd: 41

Re: Spam-accounts op het forum

Bericht door AlmeloRW »

Ik heb ook niet de neiging om erop te klikken hoor, helemaal niet dat trouwjurken gedoe (been there, done that)
Ik ben getrouwd geweest, niet dat er iemand denkt dat ik een trouwjurk gedragen heb haha :lol:
1x messor barbarus q + ruim 800 werksters
barbet
Lid
Berichten: 238
Lid geworden op: 23 november 2011
Gender:
Leeftijd: 35

Re: Spam-accounts op het forum

Bericht door barbet »

Als ik ga trouwen dan krijgt zij natuurlijk een via spam uit China bestelde trouwjurk, logisch toch?
Ga naar de mieren, luiaard, kijk hoe ze werken en word wijs. Spr. 6:6
Aphaenogaster schurri - Q&A
Lasius Niger
Messor Barbarus - Q&A
Gebruikersavatar
Yohann
Lid
Berichten: 95
Lid geworden op: 02 mei 2012
Locatie: Omg. Roermond
Gender:
Leeftijd: 56

Re: Spam-accounts op het forum

Bericht door Yohann »

barbet schreef:Als ik ga trouwen dan krijgt zij natuurlijk een via spam uit China bestelde trouwjurk, logisch toch?
:lol:
-Formica Sanguinea
-Lasius Niger
-Lasius Flavus
-Myrmica Rubra
Plaats reactie