in hoeveel tijd hoeveel werksters?

Onderwerpen die niet behoren tot de categorieën hierboven
Plaats reactie
ruttydm
Lid
Berichten: 331
Lid geworden op: 08 januari 2013
Locatie: Buggenhout, belgie
Gender:
Leeftijd: 23

in hoeveel tijd hoeveel werksters?

Bericht door ruttydm »

Ik zou graag van jullie weten bij jullie kolonies in hoeveel tijd het naar zoveel werksters is gegaan bv in 1jaar zijn er 20 bijgekomen(liefst per jaar)
welke soort en wat voor eten ze je geeft .
Gebruikersavatar
Mika
Teamlid
Berichten: 4245
Lid geworden op: 28 juni 2007
Locatie: Semmerzake - Gavere
Gender:
Leeftijd: 46
Contacteer:

Re: in hoeveel tijd hoeveel werksters?

Bericht door Mika »

Nog steeds ijverig aan de weg aan het timmeren voor het oprichten van het meest succesvolle forum?

Ik heb een kolonie Crematogaster scutellaris gehad, die had vijfduizend tot tienduizend werksters na een jaar tijd. Ik heb evidentie om aan te nemen dat zulk een explosieve groei zich ook in de vrije natuur kan voordoen, zij het misschien niet op 1 jaar...
DUCKDUCKGO!
Gebruikersavatar
Lvet
Lid
Berichten: 935
Lid geworden op: 14 juni 2010
Locatie: Hengelo/Groningen
Gender:
Leeftijd: 34
Contacteer:

Re: in hoeveel tijd hoeveel werksters?

Bericht door Lvet »

Vijf- tot tienduizend is echt veel. Nu staat C. scutellaris bekend om haar snelle groei, maar zoveel had ik niet verwacht. Hoeveel heb je ze gevoerd (wat voerde je zoal op een dag?)?
ANTfinity.comLasius nigerMyrmica rubraPolyrhachis divesMessor barbarusPheidole pallidula Temnothorax nylanderi
Gebruikersavatar
Mika
Teamlid
Berichten: 4245
Lid geworden op: 28 juni 2007
Locatie: Semmerzake - Gavere
Gender:
Leeftijd: 46
Contacteer:

Re: in hoeveel tijd hoeveel werksters?

Bericht door Mika »

Wel, van in het begin (tientallen-honderden werksters) kregen ze bijna het gewicht van de kolonie aan voedseldieren per dag. Meestal kakkerlakken. Tegen het einde kregen ze 10 mannetjes blaptica dubia per dag... Ik had een goed lopende kweek.
DUCKDUCKGO!
Plaats reactie