marokko

Onderwerpen die niet behoren tot de categorieën hierboven
Plaats reactie
bz12
Lid
Berichten: 220
Lid geworden op: 13 juni 2013
Locatie: vilvoorde belgie
Gender:
Leeftijd: 24

marokko

Bericht door bz12 »

Hallo,ik ga eind juli naar Marokko. Ik zou daar wel een aantal gynes willen vangen. Weet iemand een paar soorten die je daar kan vangen? Want ik ga ieder jaar naar Marokko en ik heb een keer een zeer grote bruidsvlucht waargenomen, overal waren gynes. :o .Maar jammer genoeg was ik op dat moment niet echt geïnteresseerd in mieren dus verzamelde ik ze niet. :cry: Maar weet iemand een leuke soort uit Marokko, en een veel voorkomende?
Als ik je op een of andere manier geholpen heb geef alsjeblief een goed reputatiepunt.
Gebruikersavatar
Lvet
Lid
Berichten: 935
Lid geworden op: 14 juni 2010
Locatie: Hengelo/Groningen
Gender:
Leeftijd: 34
Contacteer:

Re: marokko

Bericht door Lvet »

Hier staat een uitgebreid lijstje met de soorten van Marokko:
http://www.antwiki.org/wiki/Morocco

Besef dat je je dan op het Afrikaanse continent bevindt, ik weet niet veel van de soorten daar en iemand anders kan je vast wel meer vertellen, maar er komen zeker geweldige soorten voor. Zelfs van het geslacht Dorylus ("driver ants"). Ik vermoed echter dat Messor, Camponotus en Aphaenogaster oververtegenwoordigd zullen zijn.

Er is nog wel een hele belangrijke kanttekening die gemaakt moet worden: het is illegaal om mieren de Europese Unie in te importeren van buiten: dat valt onder smokkel. Je mag dus niet zomaar gynes vangen om ze mee te nemen.

Je gaat wel mooie soorten zien dus alvast heel veel plezier.
Laatst gewijzigd door Lvet op 02 jul 2013, 13:00, 1 keer totaal gewijzigd.
ANTfinity.comLasius nigerMyrmica rubraPolyrhachis divesMessor barbarusPheidole pallidula Temnothorax nylanderi
bz12
Lid
Berichten: 220
Lid geworden op: 13 juni 2013
Locatie: vilvoorde belgie
Gender:
Leeftijd: 24

Re: marokko

Bericht door bz12 »

wat is bijna niet illegaal tegenwoordig :lol: .dan ga ik wat gyne in spanje of frankrijk proberen te vangen want wij gaan met de auto en de boot naar marokko.zijn in er daar dan coole soorten
Als ik je op een of andere manier geholpen heb geef alsjeblief een goed reputatiepunt.
Gebruikersavatar
Lvet
Lid
Berichten: 935
Lid geworden op: 14 juni 2010
Locatie: Hengelo/Groningen
Gender:
Leeftijd: 34
Contacteer:

Re: marokko

Bericht door Lvet »

Op de terugweg mag je inderdaad wel gynes uit Frankrijk en Spanje meenemen. Ook daar zijn erg leuke soorten aan te treffen van bijvoorbeeld de geslachten Messor en Camponotus.
ANTfinity.comLasius nigerMyrmica rubraPolyrhachis divesMessor barbarusPheidole pallidula Temnothorax nylanderi
Plaats reactie