Eindwerk

Onderzoek en (school)projecten van leden
Plaats reactie
Voske
Lid
Berichten: 64
Lid geworden op: 11 april 2013
Gender:
Leeftijd: 27

Eindwerk

Bericht door Voske »

Ik moet dus op het einde van volgend schooljaar een eindwerk maken en ik heb hiervoor gekozen voor mieren omdat deze me interesseren.
Dit houdt in heel wat informatie opzoeken, richten tot een specifiek deel van mieren of hun doen/laten. Mar dat is niet het probleem dat is op zich zo gebeurt maar ik moet ook een praktische proef doen voor een aantal juryleden en ik zit al een hele tijd na te denken maar ik heb nog steeds geen idee wat te doen.

Heeft er iemand een leuk/interessant idee? Ik heb momenteel een kleine kolonie Myrmica rubra en binnen een paar dagen ook een kleine Messor Barbarus kolonie.
Alvast bedankt! :)
Gebruikersavatar
Thyxar
Lid
Berichten: 147
Lid geworden op: 06 mei 2013
Locatie: Geraardsbergen
Gender:
Leeftijd: 29

Re: Eindwerk

Bericht door Thyxar »

Hun communicatief gedrag blijft fascinerend.
Daar kan je heel wat punten mee scoren.
Tamarisk
Lid
Berichten: 27
Lid geworden op: 29 december 2012
Gender:
Leeftijd: 28

Re: Eindwerk

Bericht door Tamarisk »

Moest je willen kan ik je mijn eindwerk van dit jaar doorsturen, dan heb je een beter beeld hoe het allemaal in elkaar zit en kan je misschien wat ideeën opdoen.
Voske
Lid
Berichten: 64
Lid geworden op: 11 april 2013
Gender:
Leeftijd: 27

Re: Eindwerk

Bericht door Voske »

Ik moet nu stilaan gaan kiezen welk onderwerp maar twijfel tussen de samenleving en communicatie.
Gebruikersavatar
Hertcerf
Lid
Berichten: 411
Lid geworden op: 01 september 2012
Locatie: Velp
Gender:
Leeftijd: 27

Re: Eindwerk

Bericht door Hertcerf »

Ik doe mijn pfws over het verschil tussen meerder miersoorten, krijgt mn leraar ook weer eens wat nieuws :D
Douwez
Lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 04 oktober 2012
Gender:
Leeftijd: 28

Re: Eindwerk

Bericht door Douwez »

Tamarisk, waar heb jij het overgedaan? ik ben nu bezig met de factoren van leeftijd en werkstergrootte(/caste grootte) bij Ectatomma brunneum en eventueel Messor arenarius
-lasius sp. 2
-messor barbarus 1
Plaats reactie