Bladsnijders, bladluizen of feromonen?

Onderzoek en (school)projecten van leden
Plaats reactie
Gebruikersavatar
OCmieren
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 september 2013
Gender:
Leeftijd: 27

Bladsnijders, bladluizen of feromonen?

Bericht door OCmieren »

Ik moet voor school een wetenschappelijk onderzoek doen. Ik had het idee om de symbiose tussen bladsnijders en schimmel te bestuderen. Maar ik heb hier meermaals gelezen dat bladsnijders moeilijk te houden zijn.(Ik heb nog nooit eerder met mieren gewerkt) Mijn volgende idee was dus de symbiose tussen mieren en bladluizen. Maar hier valt er misschien niet veel te onderzoeken. Dus toen dacht ik aan feromonen bestuderen, misschien zelfs te kijken of deze feromonen namaakbaar zijn. Denken jullie dat dit haalbaar is? Ik heb slechts tot eind maart om hieraan te werken. Als jullie een ander idee hebben kunnen jullie dat ook gerust laten weten.
Laatst gewijzigd door OCmieren op 25 sep 2013, 16:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Floris
Teamlid
Berichten: 4779
Lid geworden op: 16 juli 2007
Locatie: Zwolle
Gender:
Leeftijd: 42
Contacteer:

Re: Bladsnijders, bladluizen of feromonen?

Bericht door Floris »

Zou je dit met een kolonie in gevangenschap willen doen, of met een kolonie buiten?
🐜 Antwoorden op veel gestelde vragen zijn te vinden in de Introductie mierenhobby.
Gebruikersavatar
OCmieren
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 september 2013
Gender:
Leeftijd: 27

Re: Bladsnijders, bladluizen of feromonen?

Bericht door OCmieren »

Floris schreef:Zou je dit met een kolonie in gevangenschap willen doen, of met een kolonie buiten?

Een kolonie in gevangenschap bij voorkeur. Aangezien ik denk dat het moeilijker is om een kolonie buiten te bestuderen.
Plaats reactie