Proefbuisjes

Vragen en info die nuttig zijn voor mensen die starten met de hobby
Plaats reactie
FenixGoesEvil
Lid
Berichten: 622
Lid geworden op: 28 september 2013
Locatie: Olen, België
Gender:
Leeftijd: 25

Proefbuisjes

Bericht door FenixGoesEvil »

Heey iedereen! vandaag gaat mijn buizen nest af zijn maar nu zat ik met een vraagje nergens hadden ze glazen proefbuisjes in de buurt enkel in de bloemwinkel maar die waren veel te kort maar wat ik nu heb meegekregen zijn plastic proefbuisjes van ongeveer 7-12cm met een 12mm diameter is dit ook goed?
Messor barbarus
Myrmica rubra
Lasius niger
Lasius Flavus
Camponotus barbaricus
(Crematogaster scutellaris)
FenixGoesEvil
Lid
Berichten: 622
Lid geworden op: 28 september 2013
Locatie: Olen, België
Gender:
Leeftijd: 25

Re: Proefbuisjes

Bericht door FenixGoesEvil »

Dit zijn de proefbuisjes wat me opvalt is dat het gedeelte waar de miertjes in gaan zitten best snel vochtig is , is dit normaal?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Messor barbarus
Myrmica rubra
Lasius niger
Lasius Flavus
Camponotus barbaricus
(Crematogaster scutellaris)
FenixGoesEvil
Lid
Berichten: 622
Lid geworden op: 28 september 2013
Locatie: Olen, België
Gender:
Leeftijd: 25

Re: Proefbuisjes

Bericht door FenixGoesEvil »

Is dit goed om een kolonie te starten
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Messor barbarus
Myrmica rubra
Lasius niger
Lasius Flavus
Camponotus barbaricus
(Crematogaster scutellaris)
FenixGoesEvil
Lid
Berichten: 622
Lid geworden op: 28 september 2013
Locatie: Olen, België
Gender:
Leeftijd: 25

Probleempje

Bericht door FenixGoesEvil »

Ik heb vandaag een klein buizen nest gemaakt met mini biutenwereld maar het proefbuisje moet dus afgesloten zijn tot er meer werksters zijn?
Ik kon nergens in de buurt glazen proefbuisjes vinden en in de lokale bloemenwinkel kreeg je gratis proefbuisjes van plastic doorsnede 12mm groot genoeg voor myrmica rubra dacht ik? maar wat is nu het probleem ik heb het proefbuisje aangesloten aan een plastic darm die darm gaat naar een klein buitenwereldje maar het proefbuisje is heeel vochtig de muur van het proefbuisje om het zo te noemen is vochtig kan dit kwaad doen? en mijn moeder wilt dat ik vliegengaas over de buitenwereld doe kunnen de miertjes hieruit ontsnappen? , heeft iemand een goedkope myrmica rubra kolonie aangeboden?

Als laatste vraag ik zit op mijn kamer op de zolder als het koud is buiten is het koud op mijn kamer en als het buiten warm is is het op mijn kamer nog warmer... Binnen kort krijg ik een airco op mijn kamer die zowel frisse lucht als warmte kan blazen is die airco genoeg om de miertjes op de "goede" temperatuur te houden want warmtematjes kosten precies veel


groetjes
Messor barbarus
Myrmica rubra
Lasius niger
Lasius Flavus
Camponotus barbaricus
(Crematogaster scutellaris)
AntF
Lid
Berichten: 213
Lid geworden op: 01 april 2013
Locatie: Utrecht
Gender:
Leeftijd: 36

Re: Probleempje

Bericht door AntF »

Vliegengaas is goed als extra barrière. De meesten op het forum gebruiken fluon, talk of parrafine als 'basisbarrière'
Niemand spreekt beter dan de mier, en zij zegt niets.
GvG
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 juli 2012
Locatie: Heemskerk (Noord-Holland)
Gender:
Leeftijd: 45

Re: Proefbuisjes

Bericht door GvG »

Dat is op zich prima. Als je een startende kolonie van iemand overneemt zal je deze ontvangen in een reageerbuisje. Deze kan je dan aansluiten aan het slangetje.
FenixGoesEvil
Lid
Berichten: 622
Lid geworden op: 28 september 2013
Locatie: Olen, België
Gender:
Leeftijd: 25

Re: Probleempje

Bericht door FenixGoesEvil »

Wat is de goedkoopste van die basis barriéres ? en hoe lang gaan de barrieres mee ik bedoel eigenlijk welke is het goedkoopste op lange termijn
bedankt alvast
Messor barbarus
Myrmica rubra
Lasius niger
Lasius Flavus
Camponotus barbaricus
(Crematogaster scutellaris)
FenixGoesEvil
Lid
Berichten: 622
Lid geworden op: 28 september 2013
Locatie: Olen, België
Gender:
Leeftijd: 25

Re: Proefbuisjes

Bericht door FenixGoesEvil »

Ok ik heb net van me oma 2 grote proefbuizen gekregen ik schat de grootste met een diameter van 3cm en de lengte 25cm kan ik deze gebruiken?
De 2de is 2cm diameter denk ik en de lengte is ongeveer 20cm kan ik dit eventueel gebruiken? als het te groot is kan ik misschien het water reservoir wat groter maken?
Messor barbarus
Myrmica rubra
Lasius niger
Lasius Flavus
Camponotus barbaricus
(Crematogaster scutellaris)
Gebruikersavatar
Lvet
Lid
Berichten: 935
Lid geworden op: 14 juni 2010
Locatie: Hengelo/Groningen
Gender:
Leeftijd: 34
Contacteer:

Re: Probleempje

Bericht door Lvet »

Op de lange termijn zou ik niet precies weten, maar talk is erg goedkoop om aan te schaffen en gaat lang mee. Bovendien kun je het makkelijk verkrijgen.
Vraag bij de drogist naar parfumloze talkpoeder en een flesje alcohol. Kost maar een paar euro en je doet er heel lang mee.
ANTfinity.comLasius nigerMyrmica rubraPolyrhachis divesMessor barbarusPheidole pallidula Temnothorax nylanderi
FenixGoesEvil
Lid
Berichten: 622
Lid geworden op: 28 september 2013
Locatie: Olen, België
Gender:
Leeftijd: 25

Re: Probleempje

Bericht door FenixGoesEvil »

Oké dankje voor de info ik dacht zelf ook al dat dat het beste was , ik weet dat dit in gezocht moet staan maar ken jij iemand die een gratis ofterwijl goedkope Myrmica rubra kolonie wilt doneren ...
Messor barbarus
Myrmica rubra
Lasius niger
Lasius Flavus
Camponotus barbaricus
(Crematogaster scutellaris)
Gebruikersavatar
Lvet
Lid
Berichten: 935
Lid geworden op: 14 juni 2010
Locatie: Hengelo/Groningen
Gender:
Leeftijd: 34
Contacteer:

Re: Probleempje

Bericht door Lvet »

Ik ken helaas niemand. Zelf heb ik maar één kolonie. Maar probeer specifieke topics te beperken tot één onderwerp om het forum overzichtelijk te houden. Als er iemand is met Myrmica rubra zal diegene in je andere topic reageren. Wees geduldig.
ANTfinity.comLasius nigerMyrmica rubraPolyrhachis divesMessor barbarusPheidole pallidula Temnothorax nylanderi
GvG
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 juli 2012
Locatie: Heemskerk (Noord-Holland)
Gender:
Leeftijd: 45

Re: Proefbuisjes

Bericht door GvG »

Dat is wel heel dik. Het kan wel maar beter kan je het buisje gebruiken waar de kolonie inzit als je ze krijgt.
FenixGoesEvil
Lid
Berichten: 622
Lid geworden op: 28 september 2013
Locatie: Olen, België
Gender:
Leeftijd: 25

Re: Probleempje

Bericht door FenixGoesEvil »

Oke sorry ben al zeg ik het zelf niet zo geduldig het is gewon zo intressant allemaal :D
Messor barbarus
Myrmica rubra
Lasius niger
Lasius Flavus
Camponotus barbaricus
(Crematogaster scutellaris)
Plaats reactie