Mijn Messor Barbarus

Alle Messor kolonies van de leden
Northbuster
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 december 2013
Gender:
Leeftijd: 37

Mijn Messor Barbarus

Bericht door Northbuster »

Hoi Allemaal!

Ook ik heb een Messor Barbarus Gyne, Gister in de post ontvangen! :D

Waarom een Messor Barbarus? heel simpel: ze groeien snel, ze zijn groot en veel variatie in soorten van werksters. Er zijn vast nog meer redenen om deze soorten de houden, maar deze 3 zijn de beste redenen voor mij!

Op dit moment heb ik de koningin nog in een testbuis en deze ligt in een plastic back van ongeveer 15cmx15cm. Hier een foto van toen in net het pakketje open maakte. Ze ligt rechts, naar de Camponotus Ligniperdus waar ik ook een blog over ben begonnen.

Afbeelding

Toen ik wat beter naar de testbuis keek en vooral naar haar broed. Zag ik dat er zowel larve als minstens 1 pop in ligt. Ik verwacht dus mijn eerste werkstertje vrij snel. Hier een foto van boven af.

Afbeelding

Zoals je ziet ligt er hier en daar al broed en zal de groei lekker snel gaan! De testbuis ligt onder een stuk karton, zodat het donker is! Het is wel lastig om niet om het uur te gaan kijken, maar ik moet maar leren geduld te hebben! Ik zal proberen zoveel mogelijk te updaten! Heb je vragen stel ze gerust (ik weet nog niet hoe ik een vragen onderdeel kan linken)
Plaats reactie