Lengte slang outworld-nest

Vragen over problemen van mierenkolonies
Plaats reactie
barbet
Lid
Berichten: 238
Lid geworden op: 23 november 2011
Gender:
Leeftijd: 35

Lengte slang outworld-nest

Bericht door barbet »

Hi,

Ik heb een Messor b. kolonie. Hoe lang mag de slang van de outworld naar het nest zijn? Ik heb het verbonden met een vrij lange slang omdat ik een nieuw nest ga aankoppelen, maar de mieren in de outworld weten het nest niet te vinden (ze brengen er geen zaden heen bijv.) en ze stouwen de slang vol rotzooi. Ik schat de totale lengte op ongeveer 4,5 meter.

Even voor de duidelijkheid, ik heb de slang naar de outworld (1m) verlengt met +/- 3,5 meter nieuwe slang. Het kan dus zijn dat ze nog moeten wennen aan de nieuwe route. Ik vind alleen dat het wat lang duurt (bijna 2 dagen geen transport tussen outworld en nest).

Grtz,

Barbet
Ga naar de mieren, luiaard, kijk hoe ze werken en word wijs. Spr. 6:6
Aphaenogaster schurri - Q&A
Lasius Niger
Messor Barbarus - Q&A
Gebruikersavatar
Floris
Teamlid
Berichten: 4779
Lid geworden op: 16 juli 2007
Locatie: Zwolle
Gender:
Leeftijd: 42
Contacteer:

Re: Lengte slang outworld-nest

Bericht door Floris »

Een slang mag best lang zijn. Messor barbarus kan in het wild ook tientallen meters lopen opzoek naar voedsel.

Als ze de slang gebruiken voor opslag, heeft dat meer met de geschiktheid daarvoor te maken dan met de lengte, denk ik. :)
Aan je blog te zien is de kolonie groot genoeg om het einde van de slang te kunnen vinden.
🐜 Antwoorden op veel gestelde vragen zijn te vinden in de Introductie mierenhobby.
barbet
Lid
Berichten: 238
Lid geworden op: 23 november 2011
Gender:
Leeftijd: 35

Re: Lengte slang outworld-nest

Bericht door barbet »

Ik heb 'm toch ingekort :). Was wel zo makkelijk ook voor mij.
Ga naar de mieren, luiaard, kijk hoe ze werken en word wijs. Spr. 6:6
Aphaenogaster schurri - Q&A
Lasius Niger
Messor Barbarus - Q&A
Plaats reactie