glas wassen

Vragen en info over kunstmatige nesten
Plaats reactie
ruttydm
Lid
Berichten: 331
Lid geworden op: 08 januari 2013
Locatie: Buggenhout, belgie
Gender:
Leeftijd: 23

glas wassen

Bericht door ruttydm »

Ik heb denk ik een klein probleempje, als ik mijn glazen formicarium probeer te wassen met water komen er telkens wanneer het opdroogt allemaal vlekken tevoorschijn, ik heb al dreft, azijn en warm water gebruikt.

Hoe wassen jullie je glazen bakken?
Gebruikersavatar
Lvet
Lid
Berichten: 935
Lid geworden op: 14 juni 2010
Locatie: Hengelo/Groningen
Gender:
Leeftijd: 34
Contacteer:

Re: glas wassen

Bericht door Lvet »

Als het kalk is, wat waarschijnlijk zo is, zou azijn het weg moeten halen. Probeer te wassen met overvloedig onverdund natuurazijn en vervolgens na te spoelen met gedemineraliseerd water of (schoon) regenwater (in beide zit geen kalk, in tegenstelling tot kraanwater) en daarna nog eens met een doek droog vegen en dus niet vanzelf laten drogen, zodat er niks achter blijft. Dus ook niet met kraanwater, waar kalk in zit!

Als dat niet werkt zijn het waarschijnlijk andere vlekken dan kalk. Probeer dan eens met terpentine of wasbenzine (wees hier voorzichtig mee). Ook hier achteraf goed schoonmaken met gedemineraliseerd water of regenwater. Het kan zijn dat je ook zeep nodig hebt om de terpentine/wasbenzine goed te verwijderen.
ANTfinity.comLasius nigerMyrmica rubraPolyrhachis divesMessor barbarusPheidole pallidula Temnothorax nylanderi
ruttydm
Lid
Berichten: 331
Lid geworden op: 08 januari 2013
Locatie: Buggenhout, belgie
Gender:
Leeftijd: 23

Re: glas wassen

Bericht door ruttydm »

bedankt voor de uitleg!!
GvG
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 juli 2012
Locatie: Heemskerk (Noord-Holland)
Gender:
Leeftijd: 45

Re: glas wassen

Bericht door GvG »

Laat je het glas gewoon opdrogen of droog je het af, met bijvoorbeeld een wisser of een droge doek?
ruttydm
Lid
Berichten: 331
Lid geworden op: 08 januari 2013
Locatie: Buggenhout, belgie
Gender:
Leeftijd: 23

Re: glas wassen

Bericht door ruttydm »

Bij beide krijg ik vlekken.
Plaats reactie