Lasius flavus gyne.

Onderwerpen die niet behoren tot de categorieën hierboven
Plaats reactie
Manimaner
Lid
Berichten: 1156
Lid geworden op: 11 maart 2015
Locatie: Heerlen: Zuid Limburg
Gender:
Leeftijd: 26

Lasius flavus gyne.

Bericht door Manimaner »

Ik heb zojuist ook een ontdekking gedaan.

Ik geef mijn lasius flavus kolonie met 2 gynes ze altijd een klein druppeltje suikerwater met mijn pincet in het buisje en dan even later komt altijd 1 van de koninginnen ook voorzichtig kijken en drinken. Dit is al vanaf begin af aan zo. Vandaag haalde ik het watje er ook uit om ze te voeren en voordat ik het suikerwater erin had gedaan kwam de desbetreffende gyne al voorzichtig kijken. toen het drupje er eenmaal lag begon ze ook uitbundig te drinken. Denk jullie dat ze weet dat er suikerwater gaat komen op het moment dat ik het buisje pak, het watje eruit haal en het zilverfolie een beetje opschuif? dat zou wel cool zijn 8-),maar onwaarschijnlijk.
Gebruikersavatar
ProXi
Lid
Berichten: 1505
Lid geworden op: 16 juli 2007
Locatie: Zwolle (OV)
Gender:
Leeftijd: 41

Re: Lasius flavus gyne.

Bericht door ProXi »

Nee dat weet ze niet. Je kan ze zulke dingen niet aanleren. Ze reageert op de trillingen, veranderingen door de hoeveelheid licht en veranderende luchtstromen uit instinct. Niet omdat je vervolgens eten aanbied, maar omdat er mogelijk gevaar is.
Manimaner
Lid
Berichten: 1156
Lid geworden op: 11 maart 2015
Locatie: Heerlen: Zuid Limburg
Gender:
Leeftijd: 26

Re: Lasius flavus gyne.

Bericht door Manimaner »

Jup dat dacht ik al, wat ik wel leuk vind is dat iedere gyne en kolonie anders reageert en andere dingen doen! ze hebben echt een soort eigen persoonlijkheid!
Gebruikersavatar
Lvet
Lid
Berichten: 935
Lid geworden op: 14 juni 2010
Locatie: Hengelo/Groningen
Gender:
Leeftijd: 34
Contacteer:

Re: Lasius flavus gyne.

Bericht door Lvet »

Er zijn wel aanwijzingen voor conditionering bij mieren ( https://www.google.nl/#q=conditioning+in+ants ), maar het getrainde geheugen blijft maar een paar uur bestaan.
ANTfinity.comLasius nigerMyrmica rubraPolyrhachis divesMessor barbarusPheidole pallidula Temnothorax nylanderi
Plaats reactie