Springstaartjes

Vragen en info over voeding van mieren
Plaats reactie
Art747
Lid
Berichten: 498
Lid geworden op: 05 januari 2014
Locatie: Noord Holland
Gender:
Leeftijd: 53

Springstaartjes

Bericht door Art747 »

Mijn voedseldieren leverancier is met vakantie, dus ik heb nu ergens anders fruitvliegen en krekels besteld. Ze verkopen ook springstaartjes. Nou had ik her en der op het forum gelezen dat die helpen om schimmel en rommel op te ruimen. Mijn Campanotus vagus maken veel troep. Nu zijn de springstaartjes aangekomen, maar... ze zitten in een bakje met wat lijkt op compost/tuinaarde. Dus hoe introduceer ik die nou in het formicarium? Ik heb voorlopig bedacht een proefbuisje half te vullen met wat van de aarde met springstaartjes, en in de buitenwereld gelegd. In de hoop dat de springstaartjes er uit kruipen en rommel gaan eten.... Iemand een beter idee, aan- of opmerking?
Gebruikersavatar
dvd
Lid
Berichten: 1332
Lid geworden op: 17 september 2013
Locatie: meeuwen limburg ( belgie )
Gender:
Leeftijd: 43

Re: Springstaartjes

Bericht door dvd »

Als je het buisje voor de ingang legt kruipen ze er dan niet vanzelf in?
Art747
Lid
Berichten: 498
Lid geworden op: 05 januari 2014
Locatie: Noord Holland
Gender:
Leeftijd: 53

Re: Springstaartjes

Bericht door Art747 »

ja dat hoop ik.....
Gebruikersavatar
Sneeuwuil
Lid
Berichten: 558
Lid geworden op: 22 juli 2014
Locatie: Hengelo
Gender:
Leeftijd: 52

Re: Springstaartjes

Bericht door Sneeuwuil »

Je kunt er een stukje eierdoos of ander papier opleggen. De volgende dag zitten er dan wel springstaartjes op en die schud je in dan in de buitenwereld. Of je schept gewoon een beetje 'tuinaarde' met springstaartjes en al in de buitenwereld.

Of springstaartjes echt heel veel gaan opruimen voor je: zeer waarschijnlijk niet.
Art747
Lid
Berichten: 498
Lid geworden op: 05 januari 2014
Locatie: Noord Holland
Gender:
Leeftijd: 53

Re: Springstaartjes

Bericht door Art747 »

Ok, maar worden spring staartjes dan gebruikt als voedsel of als opruimers? Als voedsel lijken ze me wel erg klein.
Gebruikersavatar
Sneeuwuil
Lid
Berichten: 558
Lid geworden op: 22 juli 2014
Locatie: Hengelo
Gender:
Leeftijd: 52

Re: Springstaartjes

Bericht door Sneeuwuil »

Mijn rubra rende er wel achteraan in het beign, maar de springstaartjes waren te snel. Later was alles relaxed en liepen enkele springstaartjes ook gewoon het nest in en bleven daar ook langere tijd.
Plaats reactie